لینک های دسترسی

Breaking News

منزوی‌ترین قبیلۀ جهان در کجا زیست دارد؟


خبرگزاری رویترز از شناسایی "منزوی‌ترین" قبیلۀ جهان در منطقه "مونت سلوادور" در جنگل‌های دورافتادۀ کشور پیرو خبر داده و این قبیله را "ماچو پیرو" معرفی کرد.

براساس این گزارش اعضای قبیله "ماچو پیرو" یکی از منزوی‌ترین قبایل جهان هستند که در سواحل دریای "لاس پیدراس" دیده شده‌اند.

گفته می‌شود این افراد برای جستجوی غذا و حرکت، از جنگل‌های بارانی محل سکونت خود خارج می‌شوند و در هفته‌های اخیر از حضور فزاینده شرکت‌های چوب‌بری به ستوه آمده‌اند.

سازمان‌های غیردولتی حقوق بومیان شمار افراد این قبیله را حدود ۷۰ نفر تخمین می‌زنند و می‌گویند یک گروه ۵۰ نفره و یک گروه ۱۷ نفره از این قبیله در روزهای گذشته در اطراف دو روستا به طور جداگانه دیده شده‌اند.

زیستگاه افراد این قبیله در منطقه‌ای واقع بین دو ذخیره‌گاه طبیعی واقع شده و افراد آن به ندرت در انظار ظاهر شده و ارتباطی با جمعیت‌های دیگر ندارند.

اما حالا گسترش فعالیت شرکت‌های چوب‌بری و قطع درختان و نفوذ به عمق جنگل‌های دورافتادۀ آمازون، راز حضور "ماچو پیرو" را فاش کرده است.

رزا پادیلها، عضو شورای مبلغان بومی اسقف‌های کاتولیک برازیل می‌گوید که افراد "ماچوو پیرو" در آن سوی مرز برازیل نیز مشاهده شده‌اند.

به گفته او این بومیان بدوی از چوب‌برها فرار می‌کنند و در این وقت سال در سواحل ظاهر می‌شوند تا تخم‌ سنگ پشت‌های آمازون را ببرند.

به گفته پادیلها افراد قبیله "ماچو پیرو" در جای خاصی اسکان ندارند و "همیشه در حال فرار" هستند.

آمازون بزرگ‌ترین جنگل بارانی جهان است که در شمال امریکای جنوبی واقع شده و بیشتر آن در خاک برازیل و پیرو جای دارد.

گروه

XS
SM
MD
LG