لینک های دسترسی

Breaking News

پروازهای شرکت هوایی یزد ایران به افغانستان آغاز شد


وزارت ترانسپورت و هوانوردی ملکی حکومت طالبان از آغاز پروازهای شرکت هوایی یزد ایران به شهر مزارشریف خبر می‌دهد.

این وزارت روز یکشنبه ۲۱ جنوری (اول دلو) گفته است که این شرکت هوایی ایرانی روز شنبه نخستین پروازش را از تهران به میدان هوایی بین‌المللی مولانا جلال‌الدین محمد بلخی انجام داده است.

این وزارت با نشر پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نگاشته است: "این شرکت هوایی کشور ایران از این پس میان شهرهای تهران و مزارشریف هفته یک پرواز انجام می‌دهد که برای مسافرین سهولت‌های بیشتر فراهم خواهد شد".

قنسولگری ایران در شهر مزارشریف نیز در شبکۀ اجتماعی ایکس آغاز پروازهای این شرکت هوایی را به ولایت بلخ تایید کرده است.

این چندمین شرکت هوایی ایرانی است که پس از تحولات سیاسی و تغییر نظام در افغانستان در اگست ۲۰۲۱ میلادی، به افغانستان پرواز می‌کند.

رسانه‌های ایران گزارش داده اند که شرکت‌های هوایی ماهان، تابان و کیش ایر پیش از این به افغانستان پروازهای شان را آغاز کرده بودند.

این در حالی است که پس از سقوط نظام جمهوری و تسلط دوبارۀ طالبان بر افغانستان، اکثر شرکت‌های هوایی خارجی که قبلاً در افغانستان فعالیت می‌کردند، پروازهای شان را به این کشور متوقف کرده بودند.

اما در جریان دو سال گذشته علاوه بر ایران، برخی شرکت‌های هوایی خارجی از جمله شرکت هوایی پاکستان (PIA)، شرکت هوایی ترکیه و فلای دوبی، فعالیت‌های شان را در افغانستان از سر گرفتند.

شرکت هوایی ایر عربیۀ امارات متحدۀ عرب نیز، به تاریخ ۱۰ جنوری (۲۰ جدی) پروازهایش را به افغانستان آغاز کرد.

وزارت ترانسپورت و هوانوردی ملکی حکومت طالبان گفته است که این شرکت هوایی روزانه یک پرواز بین شارجه و کابل انجام می‌دهد.

حکومت طالبان قرارداد کنترول و ارزیابی مسافران در چهار میدان هوایی بین‌المللی را در جون ۲۰۲۲ با شرکت امارات متحده عربی موسوم به "گاک" امضا کرده است. بر اساس این قرارداد، در ازای خدمات، بخشی از حق ترانزیت بر فراز آسمان افغانستان به این شرکت داده می‌شود.

این شرکت علاوه بر کابل در میدان‌های هوایی هرات، قندهار و بلخ نیز خدمات مشابهی را ارایه می‌کند.

گروه

XS
SM
MD
LG