لینک های دسترسی

Breaking News

زلینسکی: روس‌ها پیش از فرار از خرسون تمام زیرساخت‌های شهر را ویران کرده‌اند


باشندگان خرسون خروج نیروهای روسی از این شهر را جشن گرفتند.
باشندگان خرسون خروج نیروهای روسی از این شهر را جشن گرفتند.

ولادمیر زلینسکی، رییس‌جمهور اوکراین، می گوید که نیروهای روسی قبل از فرار از خرسون، تمام زیرساخت های مهم از جمله خطوط ارتباطی و سیستم انتقال آب و برق آن شهر را ویران کرده اند.

زلینسکی به تاریخ ۱۲ نومبر در بیانیۀ روزانۀ خود گفت که مقامات محلی برای تامین دوبارۀ ثبات در شهر دست به کار شده اند.

او روند بازسازی در خرسون را زمانگیر خواند، اما تعهد کرد که همه چیز بازسازی خواهد شد.

آقای زلینسکی گفت: "از عصر امروز، نیروهای دفاعی بیش از ۶۰ شهرک منطقه خرسون را زیر اداره خود درآورده اند و پولیس فعالیت های جدی را آغاز کرده است. اقدامات همچنان در جهت با ثبات سازی خرسون اتخاذ شده است. متخصصین مواد منفجرهٔ ما در تمام ساحات آزاد شده کار زیادی دارند. تقریباً ۲۰۰۰ ماین، سیم‌های برق و مهمات منفجر نشده از بین برده شده است."

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه به نظامیان آن کشور دستور داد تا از شهر خرسون در جنوب اوکراین عقب نشینی کنند و روز جمعه اعلام کرد که عقب نشینی نیروهای روسی به پایان رسیده است.

باشندگان خرسون روز جمعه از ورود نیروهای اوکراینی به این شهر استقبال کرده و بیرق ملی خود را به اهتزاز درآوردند.

ویدیوهایی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است، جمعیتی را در خرسون نشان می‌دهد که در کنار جاده‌ها صف بسته اند و موترهای حامل نیروهای اوکراینی را خوش آمدید می گویند.

خرسون نخستین منطقۀ شهری اوکراین بود که در آغازین روزهای تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین به تاریخ ۲۴ فبروری سال روان، به تصرف نیروهای روسی در آمد.

پیروزی نیروهای اوکراینی و تصرف خرسون از سوی آنان، راه زمینی میان روسیه و جزیرۀ کریمیه را قطع خواهد کرد و دسترسی اوکراین را به دریای ازوف فراهم خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG