لینک های دسترسی

Breaking News

زیلینسکی خواهان تداوم کمک‌های امریکا شد


ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین، امروز ۱۲ دسمبر (۲۱ قوس) در جریان ملاقات با رهبران کانگرس ایالات متحده خواهان تداوم کمک‌های امریکا به کشورش شد تا در مقابل روسیه از خود دفاع کند.

زیلینسکی پیش از این گفته بود که تاخیر در کمک‌های نظامی ایالات متحده برای اوکراین، رویاهای پوتین و ''دسته‌ بیمار'' وی را به حقیقت مبدل می‌کند‌. رییس جمهور اوکراین در واشنگتن خطاب به افسران ایالات متحده گفت: ''شما می‌توانید روی اوکراین حساب کنید و ما امیدواریم که بتوانیم روی شما حساب کنیم. پوتین باید ببازد."

این در حالی است که روسیه تاثیرات کمک‌های غرب به کیف را رد کرده و گفته است که نیروهای روسی در جبهۀ جنگ پیشرفت داشته اند.

زیلینسکی که به دعوت قصر سفید در شهر واشنگتن دی‌سی به سر می‌برد، امروز با رهبران هر دو حزب - جمهوری‌خواه و دموکرات - ملاقات کرد.

پس از این ملاقات، چک شومر، رهبر اکثریت دموکرات‌ها در مجلس سنای کانگرس امریکا هشدار داده گفت که برای جلوگیری از پیروزی ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در جنگ، اوکراین به کمک‌های فوری نیاز دارد. او افزود که اگر "ما بازنده شوم، پوتین پیروز می‌شود."

این در حالی است که سناتوران جمهوری‌خواه کانگرس ایالات متحده به تاریخ ششم دسمبر (۱۵ قوس) در جریان یک رای‌گیری، جلو تصویب بستهٔ کمکی را گرفتند که مساعدت برای اوکراین و اسراییل نیز در آن شامل بود.

ادارهٔ جو بایدن، رییس جمهور امریکا، بر کانگرس فشار آورده است تا این بستهٔ کمکی را که ۶۰ میلیارد دالر برای اوکراین و حدود ۱۴ میلیارد دالر به اسراییل در آن در نظر گرفته شده است، پیش از پایان سال تصویب کند.

قصر سفید هشدار داده است که اگر کانگرس ایالات متحده در زمینۀ کمک به اوکراین اقدام نکند، منابع برای فراهم آوری کمک‌ها به این کشور تا اخیر سال خواهد خشکید.

شلیندا یانگ، رییس بودجهٔ قصر سفید گفته است که تقریباً تمام ۱۱۱ میلیارد دالر کمکی که به اوکراین اختصاص داده شده بود، مصرف شده است.

قرار است رییس جمهور اوکراین امروز با جو بایدن در قصر سفید ملاقات کند.

گروه

XS
SM
MD
LG