لینک های دسترسی

Breaking News

زلینسکی: هرگونه 'مکث' در زمینۀ دفاع از اوکراین به روسیه کمک می‌کند


آلار کاریس، رییس جمهور استونیا (راست) و ولادمیر زلینسکی، رییس جمهور اوکراین
آلار کاریس، رییس جمهور استونیا (راست) و ولادمیر زلینسکی، رییس جمهور اوکراین

ولادمیر زلینسکی، رییس ‌جمهور اوکراین، روز پنجشنبه ۱۱ جنوری (۲۱ جدی) هشدار داد که هرگونه "مکث" در زمینۀ دفاع از اوکراین در برابر تهاجم روسیه، تنها به مسکو کمک می‌کند تا دوباره مسلح شود و اوکراین را "لگدمال" کند.

زلینسکی که برای جلب حمایت و کمک به استونیا سفر کرده، در یک کنفرانس خبری با آلار کاریس، رییس جمهور استونیا، گفت: "دو تا سه سال به فدراسیون روسیه فرصت دهید، سپس آنان به سادگی همۀ ما را زیر پا می‌گذارد...ما این خطر را نمی‌پذیریم... هیچ مکثی به نفع روسیه وجود نخواهد داشت."

رییس جمهور اوکراین تاکید کرد که "جنگ طولانی" با روسیه برای اوکراین هم خوب نخواهد بود.

رییس جمهور استونیا خواستار "عدم محدودیت در تامین تسلیحات به اوکراین" شد و همچنین پیشنهاد کرد که اوکراین باید اجازه داشته باشد با سلاح های غربی به داخل روسیه حمله کند.

آلار کاریس گفت: "ما باید درک کنیم که در جنگ، حمله به اهداف نظامی متجاوز، برای کاهش سرعت نیروهای دشمن و تضعیف آنها اجتناب ناپذیر است."

در اوایل ماه جنوری، رادوسلاو سیکورسکی، وزیر خارجه پولند، نیز از متحدان غربی خواست تا میزایل‌های دوربرد را به اوکراین فراهم کنند تا کیف بتواند "محل پرتاب و مراکز فرماندهی" روسیه را هدف قرار دهد.

در تالین، پایتخت استونیا، زلینسکی بار دیگر بر عضویت کشورش در سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) تاکید کرد و افزود که اردوی کشورش جناح شرقی این پیمان را تقویت خواهد کرد.

او گفت که ناتو "اردوی با تجربۀ نظامی - نه تیوری بلکه عملی" را به دست خواهد آورد.

استونیا یکی از متحدان اصلی اوکراین و یکی از اعضای ناتو، در حالی خواستار ادامه حمایت از کیف شده است که برخی از متحدان اوکراین در حمایت از آن کشور متزلزل شده اند.

رییس جمهور استونیا گفت: "کشورهای دموکراتیک کارهای زیادی برای کمک به اوکراین انجام داده اند. اما ما باید در مجموع کارهای بیشتری برای اطمینان از پیروزی اوکراین و شکست متجاوز انجام دهیم."

رییس جمهور اوکراین روز چهارشنبه در آغاز سفر خود در لتوانیا خواستار سیستم‌های دفاع هوایی شد و هشدار داد که تردید غرب در کمک به اوکراین، روسیه را جسور می‌کند.

گروه

XS
SM
MD
LG