اعتراض به مسدود شدن مراکز رای دهی در هرات

اعتراض برای بازشدن مراکز رای دهی در هرات

هواداران و اعضای ستاد انتخاباتی اشرف غنی احمدزی در ولایت هرات، نیروهای امنیتی و کمیسیون مستقل انتخابات را متهم به جانبداری در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان میکنند.

آنها میگویند مسئولین امنیتی هرات با مسدود نمودن ۳۱ مرکز رای دهی در این ولایت سعی دارند تا مانع از حضور هواداران داکتر اشرف غنی احمدزی در پای صندوق های رای در روز انتخابات شوند.

این اعتراض ها بعد از ان صورت میگیرد که روز چهارشنبه کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان از مسدود نمودن ۱۸۴مرکز رای دهی در کشور به شمول ۳۳ مرکز در ولایت هرات در دور دوم انتخابات خبر داد.

به دنبال این موضوع ده ها تن از هواداران و مسئولین ستاد انتخاباتی آقای احمدزی کاندید انتخابات ریاست جمهوری در ولایت هرات دست به اعتراض زده و مسئولین ارشد امنیتی این ولایت را متهم به حمایت از تیم اصلاحات و همگرایی کردند.

این افراد در تجمعی اعتراضی به کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان هشدار دادند در صورتی که تا روز شنبه مراکز مذکور به روی رای دهنده گان در روز انتخابات بازگشایی نشود شاهراه هرات – قندهار را بر روی ترافیک مسدود خواهند کرد.

اعضای ستاد انتخاباتی آقای احمد زی در هرات همچنان نیروهای امنیتی را متهم به مداخله در مبارزات انتخاباتی و پاره نمودن پوسترهای تبلیغاتی تیم تحول وتداوم میکنند.
اما این موضوعات از سوی نیروهای امنیتی به شدت رد میشود.

تاج محمد جاهد قوماندان قول اردوی ۲۰۷ ظفر در غرب افغانستان و مسئول هماهنگی نیروهای امنیتی این حوزه در روز انتخابات میگوید هیچ ارگان امنیتی در ولایت هرات، صلاحیت مسدود یا بازگشایی مراکز رای دهی در روز انتخابات را ندارد.

جنرال جاهد میگوید این تصمیم از سوی وزارت امور داخله افغانستان گرفته شده و نیروهای امنیتی هرات این توانایی را دارند تا مسئولیت مراکز رای دهی بیشتری را در روز انتخابات برعهده گیرند.

همزمان داوود صدیق زاد رییس کمیسیون مستقل انتخابات ولایت هرات میگوید ابتدا ۳۳ مرکز رای دهی در این ولایت از سوی وزارت امور داخله افغانستان در روز انتخابات مسدود اعلان شده که در ادامه تعداد آنها به ۳۱مرکز کاهش یافته است.

آقای صدیق زاد میگوید این احتمال وجود دارد که تا روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تعداد بیشتری از مراکز مسدود شده بازگشایی شوند.

گفتنیست ۴۰۱ مرکز رای دهی در ولایت هرات برای حضور مردم در پای صندوق های رای در روز بیست و چهارم جوزا باز میباشد.