طالبان: ۴۵ قاچاقبر و فروشنده مواد مخدر طی یک ماه در بلخ بازداشت شده اند 

عکس: آرشیف

مسوولان فرماندهی امنیه ولایت بلخ گفته اند که مدیریت مبارزه با مواد مخدر این ولایت در جریان یک ماه گذشته ۴۵ نفر را در پیوند به قاچاق مواد مخدر از مربوطات این ولایت بازداشت کرده است.

محمد آصف وزیری، سخنگوی فرماندهی امنیه ولایت بلخ به صدای امریکا گفت که پروندهٔ افراد بازداشت شده به نهادهای عدلی و قضایی فرستاده شده است.

آقای وزیری افزود:" طی یک ماه گذشته، در جریان ۳۸ قضیه ۴۵ تن را گرفتار و دوسیه‌ های شان را به نهاد‌های عدلی فرستاده ایم."

وزیری افزود که از نزد شماری از افراد بازداشت شده در حدود ۲.۵ کیلوگرام تریاک و ۱۰۰ عدد تابلیت "کا" بدست آمده است.

سخنگوی فرماندهی امنیه بلخ در مورد کارزار تخریب مزارع چرس در این ولایت گفت که آنان در جریان یک ماه گذشته نزدیک به ۱۲۰ جریب زمین بته چرس را تخریب کرده اند.

او به صدای امریکا گفت :"در یک ماه گذشته ۱۱۹ جریب زمین چرس را در ولسوالی‌های مختلف ولایت بلخ از چرس پاک سازی کردیم. نیروهای امنیتی ما در این مورد جدی هستند و کسانی که مواد مخدر کشت می کنند با آنها بر خورد جدی خواهد کرد."

رهبر طالبان به تاریخ سوم اپریل سال روان میلادی با صدور فرمانی کشت کوکنار را ممنوع اعلام کرد.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان، با اشاره به متن این فرمان گفت: "کشت، تولید و فروش مواد مخدر در سراسر افغانستان به گونه مطلق منع گردیده است.

سخنگوی فرماندهی امنیه ولایت بلخ همچنان گفت که بخشی از تمرکز آنان روی جمع آوری و درمان معتادان در مربوطات این ولایت است. به گفته او، هم اکنون ۱۱۷۷ معتاد در ۱۴ مرکز ترک اعتیاد ولایت بلخ تحت درمان قرار دارند و در جریان یک ماه گذشته ۵۱۱ معتاد با سپری کردن دوره های تداوی خود در این مراکز، صحت یاب شده اند.