ترمپ به خاطر اتهام تلاش برای تغییر نتایج انتخابات به محکمه حاضر می‌شود

دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحده

دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحده، روز پنجشنبه سوم اگست (۱۲ اسد) به خاطر اتهامات مرتبط به تلاش برای تغییر دادن نتایج انتخابات ۲۰۲۰ امریکا، به یک محکمهٔ فدرال در شهر واشنگتن دی‌سی حاضر می‌شود.

تدابیر امنیتی پیش از پیش در ساحات اطراف ساختمان محکمه تشدید شده و نیروهای پولیس در ساحه حضور یافته است.

انتظار می‌رود که ترمپ روند معمول حضور متهمان در محکمه را پشت سر بگذارند و نشان انگشتان وی گرفته شود.

هیات منصفه در هفتهٔ روان چهار مورد اتهام، به شمول "توطیه برای فریب دادن ایالات متحده،‌ سد ساختن برای اقدامات رسمی و توطیه برای محروم ساختن رای‌دهندگان از حق انتخابات منصفانه" را بر ترمپ وارد کردند.

این مطلب مرتبط را نیز بخوانید ترمپ به تلاش برای تغییر نتایج انتخابات ۲۰۲۰ امریکا متهم شد

ترمپ روز پنجشنبه و ساعاتی پیش از حضور در محکمه، اتهامات وارده بر خویش و روند محاکمه‌اش را "تسلیح بی‌مانند نظام عدلی" ایالات متحده خوانده است. او در شبکهٔ اجتماعی شخصی‌اش، تروث سوشیل، نگاشته است که به زودی پس از انتخابات ۲۰۲۴ ایالات متحده، نوبت به جمهوریخواهان خواهد رسید.

ترمپ که بار دیگر خود را برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده نامزد کرده است، پیشتازترین چهره در میان نامزدان جمهوریخواه است.

سارنوالان گفته اند که ترمپ مکرراً ادعا کرده که انتخابات ۲۰۲۰ امریکا توام با تقلب بوده است، حالانکه خودش می‌دانست که این ادعایش واقعیت ندارد. به گفتهٔ سارنوالان، ترمپ همچنان مقام‌های انتخاباتی ایالتی و مایک پنس، معاون خود را زیر فشار گرفته بود تا به گونه‌ای عمل کنند که وی در قدرت بماند.

نزدیک به ۲۰۰۰ نفر از حامیان ترمپ به تاریخ ششم جنوری ۲۰۲۱ و در حالیکه مایک پنس در جلسهٔ تایید نتایج انتخابات با قانونگذاران امریکایی حضور داشت، بر مقر کانگرس ایالات متحده یورش بردند تا مانع انتقال مسالمت آمیز قدرت شوند.

درست دقایقی پیش از این رویداد، دونالد ترمپ در سخنرانی در میان جمع انبوهی از حامیانش در واشنگتن‌دی‌سی ادعا کرد که در انتخابات ۲۰۲۰ امریکا تقلب صورت گرفته و نیز گفت که پیروزی وی در انتخابات دزدیده شده است.

اما دونالد ترمپ پس از پایان تصدی ریاست جمهوری، همواره اتهامات مبنی بر خلاف‌رفتاری را رد کرده و تحقیقات در مورد کارکردهایش را ناشی از انگیزهٔ سیاسی خوانده است.

در ماه اپریل، دونالد ترمپ، در ۳۴ فقرهٔ جرم جعلکاری سوابق تجارتی مرتبط به پرداختن پول به یک هنرپیشهٔ فلم‌های سکس، پیش از انتخابات سال ۲۰۱۶، به محکمه احضار شد و اظهار بی‌گناهی کرد.

رییس جمهور پیشین ایالات متحده در ۱۳ جون به خاطر اتهامات مرتبط به نگهداری اسناد محرم دولتی در اقامتگاه خود در یک محکمهٔ فدرال در ایالت فلوریدا احضار شد و بار دیگر تاکید کرد که ''هیچ تخلفی'' انجام نداده است.