رضا خان مشهور به 'کاکای کرکت' افغانستان به خاک سپرده شد

رضا خان به خاطر حمایت از تیم ملی کرکت افغانستان به نام کاکای کرکت افغانستان مشهور شده بود.

رضا خان، معروف به "کاکای کرکت" از هواداران سرسخت تیم ملی کرکت افغانستان، در زادگاهش در ولسوالی سمکنی ولایت پکتیا به خاک سپرده شد.

او که به خاطر تشویق‌های پرشور و حضور همیشگی‌اش در مسابقات کرکت افغانستان شناخته شده بود، تنها یک هوادار ورزشی نبود، بلکه در زمینه‌های آموزش و صحت نیز فعالیت‌های چشمگیری داشت.

بزرگان قومی و اعضای خانواده رضاخان، از او به عنوان فردی فعال در برنامه‌های اجتماعی و مدنی یاد می‌کنند.

لایق منگل، یکی از بزرگان قومی ولایت پکتیا گفت: "هر زمان که برنامهٔ ملی، جمعی یا مدنی برگزار می‌شد و یا جلسه جوانان و بزرگان برگزار می‌شد، قطعاً رضاخان کاکا در آن شرکت می‌کرد."

مردم محلی و هواداران کرکت، با ابراز تاسف از درگذشت این شخصیت محبوب، از کرکت بورد افغانستان خواسته‌اند تا یادبودی به نام "رضاخان کاکا" همراه با مسابقات کرکت برگزار کنند.

محمد نبی، یکی دیگر از ساکنان پکتیا گفت: "برای زنده ماندن نام رضاخان کاکا، همان‌طور که کرکت بورد در حصه تداوی او کمک کرد، باید مسابقات، میدان های کرکت و بنای یادبود به نام او ساخته شود."

رضاخان که صاحب ۹ فرزند -سه پسر و شش دختر- بود، علاوه بر حمایت از تیم ملی کرکت، در زمینه‌های آموزش و صحت نیز فعالیت می‌کرد.

شمس‌الله سیلاب، پسر رضاخان، گفت: "هرگاه مسابقات داخلی کرکت برگزار می‌شد، رضاخان کاکا در آن شرکت می‌کرد. علاوه بر این، او برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان تلاش های زیادی انجام می‌داد و در این راستا از هیچگونه سعی و تلاش دریغ نمی‌کرد."

مسوولان کرکت بورد افغانستان نیز نقش رضاخان کاکا را در پیشرفت کرکت افغانستان و تیم ملی بسیار موثر می‌دانند.

ناظم جار عبدالرحمیزی، رییس کرکت داخلی کرکت بورد افغانستان، گفت: "ده یا پانزده سال قبل که با هر تیمی بازی می کردیم، ما را به عنوان یک تیم باشگاهی می شناختند، اما امروز که آن تیم ها را شکست دادیم، تشویق ما نقش ویژه ای دارد، خصوصاً رضا خان کاکا در این زمینه حق خود را ادا کرده است."

بازیکنان و مربیان تیم ملی کرکت نیز درگذشت رضاخان کاکا را تسلیت گفته‌اند.