لینک های دسترسی

Breaking News

افغان‌ها پیروزی تیم کرکت افغانستان در برابر تیم آسترالیا را جشن گرفتند


هواداران کرکت در خوست پیروزی تیم افغانستان در مقابل آسترالیا را جشن گرفتند
هواداران کرکت در خوست پیروزی تیم افغانستان در مقابل آسترالیا را جشن گرفتند

هواداران کرکت در ولایات مختلف پیروزی تیم ملی کرکت افغانستان در جام جهانی ۲۰ اووره ۲۰۲۴ در مقابل تیم ملی کرکت آسترالیا را جشن گرفتند.

پس از پایان بازی تیم‌های ملی کرکت افغانستان و آسترالیا، صدها نفر در شهر خوست به جاده‌ها برآمدند.

همچنان در شهر جلال‌آباد، مرکز ولایت ننگرهار، صبح روز یکشنبه، هواداران بازی کرکت این پیروزی تیم ملی کرکت افغانستان را با تجمعات و خوشحالی در جاده‌های شهر تجلیل کردند.

تیم کرکت افغانستان در سلسله رقابت‌های مرحله هشت بهترین، ناوقت شنبه ۲۲ جون (دوم سرطان) تیم آسترالیا را با تفاوت ۲۱ دوش شکست داد.

این نخستین بار است که تیم افغانستان در بازی کرکت تیم آسترالیا را شکست داده است.

تیم آسترالیا پس از بردن قرعه نوبت بیتنگ را به افغانستان داد. تیم افغانستان با از دست دادن شش بازیکن در بیست اوور، ۱۴۸ دوش را انجام داد. اما تیم آسترالیا نتوانست این هدف را تکمیل کند و در ۱۹.۲ اوور تمام بازیکن‌های این تیم از میدان حذف شدند.

تعداد زیادی از مردم افغانستان، به شمول شماری از رهبران سیاسی و هواداران خارجی بازی کرکت این کشور از طریق شبکه‌های اجتماعی از تیم ملی کرکت افغانستان در برابر تیم ملی کرکت استرالیا حمایت کرده و این پیروزی تاریخی را به افغان‌ها تبریک گفته اند.

حامد کرزی، رییس ‌جمهور پیشین افغانستان و عبدالله عبدالله، رییس سابق شورای عالی مصالحه افغانستان در پیام‌های جداگانه‌ پیروزی تیم کرکت افغانستان را تبریک گفته و برای این تیم در بازی‌های آینده آرزوی موفقیت کرده‌ اند.

همین‌گونه، شماری دیگر از شخصیت‌ها و فعالان سیاسی و اجتماعی افغانستان، پیروزی تیم ملی کرکت افغانستان را یک پیروزی تاریخی خوانده و به افغان‌ها تبریک گفته اند.

علاوه بر افغان‌ها، صدها نفر از طرفداران خارجی تیم ملی کرکت افغانستان به شمول تعدادی از بازیکنان کرکت هند و پاکستان نیز از طریق شبکه‌های اجتماعی در مورد تیم ملی کرکت افغانستان اظهار نظر کرده و پیروزی این تیم را در برابر رقیب آسترالیایی ستوده اند.

افغانستان در مرحله هشت بهترین بازی سوم و نهایی خود را روز دوشنبه تاریخ ۲۴ جون در مقابل بنگله‌دیش انجام می‌دهد.

گروه

XS
SM
MD
LG