جمع آوری نزدیک به ۶۰۰ معتاد در ولایت تخار

Your browser doesn’t support HTML5

مدیر مبارزه با مواد مخدر قومندانی امنیهٔ حکومت طالبان در ولایت تخار می‌گوید که در جریان سال جاری حدود ۶۰۰ معتاد را از سراسر این ولایت جمع آوری و به منظور درمان به مراکز ترک اعتیاد در تخار و کندز انتقال داده اند.

به گفتۀ عبدالبصیر حاجی زاده، مدیر مبارزه با مواد مخدر قومندانی امنیه حکومت طالبان در ولایت تخار، این اداره در ادامه روند جمع آوری معتادان در سال جاری ۵۸۰ معتاد را از سراسر این ولایت جمع آوری کرده و به مراکز ترک اعتیاد ولایت تخار و کندز انتقال داده اند.

او گفت که آنان در هر سه ماه ۲۰۰ معتاد را جمع آوری و به مرکز ترک اعتیاد زون شمال که گنجایش ۷۰۰ نفر را دارد؛ این مرکز در ولایت کندز موقعیت دارد. او افزود که معتادان در این مرکز بین سه تا شش ماه زیر درمان قرار گرفته و سپس با ارایه تضمین از سوی خانواده‌های شان مرخص می‌شوند.

حاجی زاده همچنان گفت که آنان در هر یک ماه ۴۰ معتاد را به گونه جداگانه جمع آوری و در مرکز چهل بستر در شهر تالقان زیر درمان قرار می دهند.

مسوول مبارزه با مواد مخدر ولایت تخار همچنان اضافه کرد که آنان در جریان سال جاری ۸۰ نفر را به اتهام قاچاق مواد مخدر بازداشت و پرونده‌هایشان را به مراجع عدلی و قضایی سپرده اند.

حاجی زاده همچنان گفت که نیروهای مبارزه با مواد مخدر این ولایت در جریان سال جاری همچنان ۶۰۰ کیلو تریاک، ۵۰ کیلو کریستال یا "شیشه"، ۱۱۴۰ کیلو چرس و نزدیک به ۱۰ هزار تابلیت کا را کشف و ضبط کرده اند.