کاهش درمان معتادان در فاریاب؛ داکتران از کمبود مواد غذایی شکایت دارند

Your browser doesn’t support HTML5

مسوولان در شفاخانه سی بستر تداوی معتادان ولایت فاریاب می گویند که نبود امکانات در این شفاخانه روند تداوی معتادان را با مشکل مواجه ساخته وآنان نمی‌توانند که معتادان بیشتر را تحت درمان قرار دهند.

احمد بشیر ایوبی، یکی از داکتران مسوول در این شفاخانه گفت که میزان تقاضای معتادان برای تداوی افزایش یافته و اما آنان به دلیل مشکلات و نبود امکانات از جمله کمبود مواد غذایی نمی‌توانند به درخواست‌های معتادان پاسخ مثبت دهند.

او همچنان افزود که ظرفیت این شفاخانه سی بستر است، اما به دلیل نبود بودجهٔ لازم و مشکلات در ارایه خدمات، آنان تنها ۱۶ معتاد را برای تداوی پذیرفته اند.

بر اساس آمارها حدود سی هزار معتاد به مواد مخدر در ولایت فاریاب به ثبت رسیده که نزدیک به هشت هزار تن آن را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

مسوولان شفاخانه سی بستر تداوی معتادان ولایت فاریاب برای حل مشکل به وجود آمده و ایجاد سهولت های بیشتر برای درمان معتادان خواهان افزایش بودجه این شفاخانه اند.

قابل تذکر است که در کنار این شفاخانه درمان معتادان، دو مرکز ترک اعتیاد خصوصی برای تداوی معتادان در شهر میمنه و دو مرکز خصوصی دیگر در ولسوالی اندخوی نیز فعالیت دارند.