مرگ همسرم باعث اعتیادم شد ـ معتاد

Your browser doesn’t support HTML5

یک معتاد تحت درمان در ولایت فاریاب می گوید که پس از درگذشت همسرش به استعمال مواد مخدر رو آورد و این امر او را از خانواده و جامعه دور ساخت.

اختر محمد، ۴۰ ساله، باشندۀ ولسوالی قیصار ولایت فاریاب که حالا در شفاخانه ۳۰ بستر تداوی معتادان این ولایت زیر درمان قرار دارد گفت که غم و اندوه از دست دادن همسر او را به استعمال مواد مخدر وادار کرد.

اخترمحمد در مدت هفت سال اعتیاد چرس، تریاک، شیشه و هیرویین را استعمال کرده و اما گفت که جز افزایش پریشانی و بیماری چیزی از آن به دست نیاورده است.

او گفت که پیش از مرگ همسرش زندگی عادی و خوشی داشت، اما پس از آن که به اعتیاد رو آورد، ضمن از دست دادن پدر و برادران، تمامی دوستانش در جامعه نیز او را ترک کردند.

اخترمحمد که حدود یک ماه را در این مرکز سپری کرده گفت که از استعمال مواد مخدر پشیمان است و با تکمیل کردن دورۀ درمان، می خواهد که دوباره به عنوان یک فرد سالم در جامعه حضور یابد.

با این حال اخترمحمد ایجاد فرصت های کاری برای افراد بهبود یافته از اعتیاد را مهم دانست و از حکومت طالبان خواست که برای جلوگیری از برگشت دوباره آنان به استعمال مواد مخدر، باید زمینه کار را برای شان فراهم سازد.