مشکلات اقتصادی و عدم حمایت از خانواده موجب شد تا به مواد مخدر پناه ببرم- یک معتاد

Your browser doesn’t support HTML5

آدم خان، یکی از معتادان تحت درمان در ولایت بلخ، می‌گوید که مشکلات اقتصادی و عدم حمایت خانواده موجب شد تا به مواد مخدر پناه ببرد، اما حالا امیدوار است که بتواند به آغوش خانواده‌اش برگردد.

او که در اصل باشنده ولایت پروان است، می‌گویند که نزدیک به ۱۵ سال از عمرش را با استعمال انواع مختلف مواد مخدر گذرانیده و اکنون در یکی از مراکز تدوای معتادان در شهر مزار شریف زیر درمان قرار دارد.

آدم خان با اشاره به اینکه اعتیاد او را از خانواده و جامعه دور کرده است، می‌گوید به اهمیت سالم بودن و ترک اعتیاد پی برده و تلاش دارد دوباره به خانواده‌اش بپیوندد.

او به صدای امریکا گفت: ‏" از اینجا که خلاص شدم، می خواهم با خانواده یکجا باشم، با پدر و مادر و با تمام فامیل، دوست و اقارب. دو باره به مواد مخدر رو نمی‌ آورم. مواد مخدر ۱۵ سال جوانی ام را بدبخت و سرگردان کرد. اما امروز همان قدر درک کرده ام که با مواد مخدر زندگی نمی‌شود."

آدم خان در این مرکز ضمن تداوی جسمی و روانی، ورزش و آموزش قرآن‌کریم را نیز در برنامه های روزانه خود دارد. او همچنان از حکومت طالبان خواست که با فروشندگان و قاچاقچیان موادمخدر برخورد جدی کند.