آغاز کارزار محو کشتزارهای چرس در بدخشان؛ دهقانان خواهان کمک اند

Your browser doesn’t support HTML5

مدیریت مبارزه با مواد مخدر قوماندانی امنیه حکومت طالبان در ولایت بدخشان می گوید که در سه ولسوالی این ولایت چرس (گیاه شاهدانه) کشت شده و آنان به منظور محو این زمین‌ها عملیاتی را آغاز کرده اند، اما دهقانان می گویند که از مجبوری به کشت چرس رو آورده اند.

شفیق الله حفیظی مدیر مبارزه با مواد مخدر قوماندانی امنیه حکومت طالبان در ولایت بدخشان گفت که دهقانان در ولسوالی های خاش، بهارک و جرم این ولایت در زمین‌های خود چرس کشت کرده و نیروهای آنان عملیاتی را به مقصد محو این کشتزارها آغاز کرده اند.

اما خدایداد یکی از دهقانان در ولسوالی خاش به صدای امریکا گفت که فقر و تنگدستی آنان را مجبور کرده است که به این کشت رو آورند.

منصور یک دهقانان دیگر در ولسوالی خاش همچنان گفت که فرصت های کاری برای جوانان آنان وجود ندارد و زمین داران از روی ناگزیری به کشت های غیر قانونی رو می آورند.

این دهقان از حکومت طالبان خواست که در قسمت ایجاد زمینه های کاری برای جوانان و همچنان ارایه کشت های بدیل آنان را همکاری کند.

گفتنی است که پس از ممنوعیت کشت کوکنار در سال ۲۰۲۲ میلادی از سوی حکومت طالبان، دهقانان پیوسته از عدم ارایه کشت های بدیل شکایت داشته اند.