عبدالله با ۲۰۰ تاجر افغان به هند می‌رود

هدف سفر آقای عبدالله به هند، گسترش روابط تجاری است

قرار است که عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه افغانستان، هفتۀ آینده با شماری از اعضای کابینه و تاجران افغان به هند سفر کند.

جاوید فیصل، معاون سخنگوی ریاست اجرائیه افغانستان، به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت، برخی وزیران و ۲۰۰ تن از تاجران افغان آقای عبدالله را در این سفر همراهی می‌کنند.

او افزود که این سفر به تاریخ ۲۷ ماه سپتمبر ۲۰۱۷ صورت می‌گیرد و هدف آن تقویت و گسترش ارتباط اقتصادی است.

آقای فیصل گفت "در این سفر با نخست وزیر هند دیدار خواهد داشت. همچنان با مسؤولین شرکت‌های تجارتی نشست خواهد داشت تا برای ایجاد روابط مشترک تجارتی یا هم تقویت آن بحث‌هایی کنند. در کنار آن در نمایشگاه مشترک تجارتی افغانستان و هند که به حمایت مالی و تخنیکی USAID ایجاد شده است، شرکت خواهد کرد".

معاون سخنگوی ریاست اجرائیه افغانستان افزود که این سفر سه روزه است آقای عبدالله برعلاوۀ دیدار با صدراعظم و تاجران هندی، ممکن با برخی اعضای کابینۀ آن کشور ملاقات کند.

پیش از این، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان، روز چهارشنبه در دیدارش با سوشما سواراج، وزیر خارجه هند، روی امنیت منطقه، مبارزه با دهشت افگنی و گسترش همکاری‌های تجارتی میان دو کشور بحث کرد.

بر بنیاد خبرنامه‌ای ارگ، در این دیدار آقای غنی گفته است، رئیس اجرائیه در جریان سفرش به هند، با تاجران و سرمایه گذاران هندی در مورد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در افغانستان، توسعۀ زراعت، سرمایه گذاری بشری، مدیریت آب و انکشاف دهلیز هوایی میان دو کشور، گفتگو خواهد کرد.