حلقات حکومتی در امور انتخابات مداخله می‌کنند – کمیشنر انتخابات

یک کمیشنر کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان ادعا کرد که برخی از حلقات ریاست جمهوری در روند استخدام کارمندان این کمیسیون مداخله می‌کنند.

مولانا محمد عبدالله، کمیشنر کمیسیون مستقل انتخابات، روز پنجشنبه ۲۰ جون (۳۰ جوزا) به خبرنگاران گفت که در خصوص عملکرد غیرقانونی این افراد اسناد معتبر در دست دارند که بعداً ارایه خواهند کرد.

او گفت که ضد و بندهایی در خصوص مقرری‌های کارمندان میان دارالانشای کمیسیون انتخابات و ریاست جمهوری وجود دارد.

آقای عبدالله افزود: "هدف از ارگ به طور کلی من گفته نمی‌توانم که رییس جمهور، رییس دفتر رییس جمهور یا رییس اداره امور مداخله می‌کند؛ اما کسانی هستند که بعضی اسناد قانونی ما را در مورد مقرری‌ها معطل قرار داده اند و بعضی اسنادی که توجیه قانونی ندارد، به سرعت طی مراحل کرده اند".

او همچنان صدور حکم تقرری برخی افرادی را که در آزمون بست‌های دارالانشای کمیسیون ناکام مانده، از سوی ریاست جمهوری پرسش‌ برانگیز دانست.

اما دفتر سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان هرگونه مداخله را در امور استخدام کارمندان کمیسیون انتخابات رد کرد.

این دفتر گفت که تمام روند استخدام کارمندان، بر اساس قانون انتخابات و طرزالعملی انجام می‌شود که توسط کمیسیون‌های انتخاباتی و کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی تصویب شده است.

حبیب‌الرحمان ننگ، رییس دارالانشای کمیسیون مستقل انتخابات، اظهارات مولانا عبدالله را بی‌اساس خواند و گفت که تمامی کارمندان از مجراهای قانونی استخدام شده و اسناد آنها نیز موجود است.