ترمیم پایه‌ها در سالنگ؛ جریان برق به کابل برای سه روز قطع شد

شرکت برق‌ افغانستان از قطع برق وارداتی اوزبیکستان به این کشور خبر داده و می‌گوید که این مشکل به زودی حل خواهد شد.

سنگر نیازی، سخنگوی این شرکت روز چهارشنبه ۲۳ جون (دوم سرطان) به خبرنگاران گفت که باشندگان کابل و ده ولایت دیگر افغانستان تا سه روز دیگر از برق محروم خواهند بود.

آقای نیازی افزود: "بر اساس ارزیابی تیم تخنیکی شرکت برق رسانی افغانستان به منظور ترمیم اساسی پایه‌های برق در سالنگ ایجاب می‌کند که برق وارداتی به مدت ۷۲ ساعت قطع گردد."

آقای نیازی اضافه کرد که این تصمیم به هدف تسریع روند ترمیم پایه‌های منهدم شده در سالنگ گرفته شده تا کارمندان شرکت برق بتوانند کار شان را به درستی انجام دهند.

سخنگوی شرکت برق افغانستان تاکید کرد که آنان در سه روز پیشرو برق شفاخانه‌ها و کارخانه‌های تولید اکسیجن را به گونۀ دوامدار از منابع داخلی این کشور تامین خواهند کرد.

دو هفته پیش، دو پایۀ برق وارداتی اوزبیکستان در منطقه "آهنگران" ولسوالی سالنگ با انفجارهای ماین تعبیه شده منهم شدند.

بر اساس معلومات شرکت برق‌ افغانستان در ماه‌های اخیر حملات بر پایه‌های برق در بخش‌های این کشور، به ویژه در ولایات شمال کابل افزایش یافته است.

شرکت برق افغانستان پیش از این گفته بود که ترمیم دوبارۀ این پایه‌های برق وارداتی، میلیون‌ها افغانی به این شرکت آسیب رسانده است.

این در حالی است که روز گذشته نیز در اثر درگیری‌ها در ولسوالی خنجان ولایت بغلان، یک لین برق وارداتی اوزبیکستان قطع شده است.

شرکت برق افغانستان با نشر خبرنامه‌ای گفته است که به دلیل درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی افغان و طالبان تا اکنون کارمندان این شرکت موفق به وصل دوبارۀ این لین نشده اند.