انفجاری در نزدیکی سفارت اسراییل در دهلی جدید رخ داد

به تاریخ ۲۹ جنوری ۲۰۲۱ نیز انفجاری در نزدیکی سفارت اسراییل در دهلی جدید رخ داده بود (تصویر از آرشیف صدای امریکا)

مقامات هند روز سه‌شنبه ۲۶ دسمبر (پنجم جدی) گفتند که انفجاری در نزدیکی سفارت اسراییل در دهلی جدید رخ داد، اما به کارمندان سفارت آسیبی نرسید.

مقامات هند گفته اند که تحقیقات در مورد علت این انفجار آغاز شده است، اما تا حالا در مورد جزییاتی ارایه نکرده اند.

گای نیر، سخنگوی سفارت اسراییل در دهلی جدید، به خبرگزاری رویترز گفت: ''ما تایید کرده می‌توانیم که حوالی ساعت ۰۵:۲۰ عصر، انفجاری در نزدیکی سفارت رخ داد."

با آنکه تحقیقات در محل انفجار ادامه دارد،‌ این ساحه به روی رفت و آمد مردم باز شده است. تا حالا گزارشی وجود ندارد که در اثر این انفجار کسی در ساحه آسیب دیده باشد.

شورای امنیت ملی اسراییل گفته است که دفتر بنیامین نتنیاهو، صدراعظم آن کشور، از شهروندان اسراییلی مقیم هند، به ویژه دهلی جدید، خواسته است تا محتاط باشند.

در اعلامیه که در صفحهٔ رسمی فیسبوک صدراعظم اسراییل نشر شد، به اسراییلی‌ها توصیه شده است تا از گشت و گذار در اماکن مزدحم از جمله فروشگاه‌ها، مراکز خریداری، هوتل‌ها، رستوران‌ها به ویژه محلاتی که غربی‌ها، یهودی‌ها و اسراییلی‌ها سر و کار دارند، اجتناب کنند.

دفتر نتنیاهو همچنین از شهروندان اسراییل خواسته است تا از نمایش نماد‌های اسراییلی در محضر عام خودداری کنند.

پس از آغاز حملات تهاجمی اسراییل بر ضد گروه حماس در نوار غزه،‌ ماموریت‌های دپلوماتیک آن کشور در سرتاسر جهان در حالت آماده باش قرار گرفته اند،‌ زیرا با افزایش حملات در نوار غزه،‌ احساسات یهودسیتزی نیز در برخی از کشور‌ها شدت یافته است.

گروه حماس به تاریخ هفتم ماه اکتوبر حملاتی را به خاک اسراییل راه اندازی کرد که در اثر آن‌ ۱۱۴۰ نفر کشته شدند. به گفتهٔ مقام‌های اسراییلی، جنگجویان حماس همچنان ۲۴۰ نفر را گروگان گرفتند که ۱۲۹ نفر آنان هنوز هم در اسارات حماس به سر می‌برند.

پس از حملهٔ هفتم اکتوبر، اسراییل در یک اقدام انتقامجویانه نوار غزه را محاصره کرده و همه روزه حملات هوایی و زمینی را بر آن انجام می‌دهد. مقام‌های فلسطینی گفته اند که در حملات اسراییل تا کنون نزدیک به ۲۱هزار غیرنظامی فلسطینی، عمدتاً زنان و کودکان، کشته شده اند.

در ماه جنوری ۲۰۲۱ نیز یک بم کوچک در نزدیکی سفارت اسراییل واقع در دهلی جدید انفجار کرد، اما به کسی آسیب نرسید. در آن زمان، یک مقام اسراییلی گفه بود که کشورش با این رویداد به گونهٔ یک رویداد تروریستی برخورد می‌کند.