بنیاد شاهی بحرین با زلزله‌زدگان افغانستان یک میلیون دالر کمک می‌کند

کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان از امضای توافق‌نامه‌ٔ یک میلیون دالری با بنیادبشردوستانهٔ شاهی بحرین (RHF) خبر داد تا برای زلزله‌زدگان در افغانستان رسیدگی شود.

این ادارهٔ ملل متحد روز یکشنبه هفتم اگست (۱۶ اسد) در اعلامیه‌ای گفت که بر اساس این توافق‌نامه که در کابل امضا شد، بنیاد بشردوستانۀ شاهی بحرین از تلاش‌های امدادرسانی کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان، در مناطق جنوب شرقی افغانستان حمایت می‌کند.

در اواخر ماه جون شماری از ولایت‌های جنوب‌شرقی افغانستان شاهد زلزلهٔ مرگباری بود که در آن بیش از ۱۰۰۰ نفر کشته و‌ ۳۰۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

لیونارد زولو، نماینده کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان در افغانستان، گفته است: "این کمک سخاوت‌مندانه از ساختن خانه‌های مقاوم در برابر زلزله، ارایهٔ خدمات حفاظتی، رسیدگی به فوری‌‌ترین نیازمندی‌ها و تحویل اقلام ضروری کمکی با زلزله‌زدگان در سه ولسوالی آسیب دیده در جنوب-شرقی افغانستان، گیان و برمل در پکتیکا و اسپیرۀ در ولایت خوست، حمایت می‌کند."

مصطفی السید، مسوول بنیاد بشردوستانۀ شاهی بحرین، نیز گفته است: "این کمک مالی نمونۀ دیگری از یک مشارکت واقعی بشردوستانه است... مشارکت ما با این بنیاد نقش مهمی را در کمک به نیازمندان در افغانستان و سراسر جهان ایفا می‌کند."

کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان می‌گوید که آخرین برآوردها نشان می‌دهد که حدود ۲۴ میلیون افغان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

این اداره ملل متحد نیز گفته است که هم‌ اکنون در افغانستان حدود ۳.۵ میلیون نفر به دلیل جنگ و همچنین حدود ۱.۶ میلیون نفر دیگر به دلیل حوادث طبیعی، به ویژه خشک‌سالی آواره شده اند.