قصر سفید از کانگرس منظوری ۱۳ میلیارد دالر مصارف جدید نظامی به اوکراین را تقاضا کرد 

ادارهٔ جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده روز پنجشنبه ۱۰ اگست (۱۹ اسد) از کانگرس این کشور خواست تا بیش از ۱۳ میلیارد دالر را برای مصارف جدید نظامی به اوکراین منظور کند.

شالاندا یانگ، رییس دفتر بودجه و مدیریت در نامه‌ای به کیون مک‌کارتی، رییس مجلس نمایندگان و سایر قانونگذاران گفته است: "این بودجه به اوکراین و سایر کشورهای آسیب‌پذیر و متاثر از تهاجم ظالمانه و تحریک ناشدهٔ روسیه کمک خواهد کرد."

بر اساس معلومات این دفتر، نزدیک به ۱۰ میلیارد دالر بودجهٔ جدید نظامی در بخش فعالیت‌های که هدف آن فراهم آوری تسلیحات دفاعی از ذخایر وزارت دفاع امریکا و تسریع تولید تجهیزات جدید، مصرف خواهد شد.

یانگ گفته است که رییس جمهور یک بار دیگر تصریح کرد که "ما در کنار اوکراین تا زمانی که نیاز است در حالی خواهیم ایستاد که آن‌کشور از حاکمیت خویش دفاع می‌کند."

این تقاضای قصر سفید بخشی از بیش از ۲۱ میلیارد دالر مصارف جدید مرتبط به اوکراین است که به منظوری کانگرس نیاز دارد.

این دفتر قصر سفید گفته است که تقاضای بزرگ دیگر شامل ۳.۳ میلیارد دالری است که به خاطر فراهم آوری سه ماه بودجهٔ مستقیم به اوکراین درخواست شده است تا حکومت این کشور به نیازمندی‌های حیاتی خویش، به شمول فراهم آوری مراقبت‌های صحی و معارف، پاسخ داده بتواند.

پنتاگون گفته است که ایالات متحده تا ۲۵ جولای سال جاری، بیش از ۳۴.۷ میلیارد دالر را در بخش معاونت‌های امنیتی به اوکراین تعهد کرده است.