انتونی بلینکن به ادامه حمایت ایالات متحده از اوکراین تعهد کرد

از راست به چپ، اندری یرماک، رییس دفتر رییس جمهور اوکراین،‌ و انتونی بلینکن، وزیر خارجهٔ‌ امریکا

انتونی بلینکن، وزیر خارجهٔ ایالات متحده، روز دوشنبه ۱۳ نومبر (۲۲ عقرب) در جریان ملاقات با یکی از مقامات ارشد اوکراین به ادامهٔ کمک‌های امریکا به آن کشور در جریان فصل زمستان تعهد کرد، زیرا ترس آن می‌رود که روسیه بار دیگر زیربنا‌های کیف را آماج حملات قرار بدهد.

بلینکن پس از سفرش به شرق میانه که با رهبران منطقه در مورد منازعهٔ نوار غزه گفتگو کرد، به واشنگتن برگشت و با اندری یرماک، رییس دفتر رییس جمهور اوکراین،‌ ملاقات کرد.

با آنکه حالا تمرکز ایالات متحده به شرق میانه به ویژه جنگ اسراییل با گروه حماس در نوار غزه مبذول شده،‌ جو بایدن، رییس جمهور امریکا، تعهد کرده است تا ده‌ها میلیارد دالر را برای اوکراین کمک کند تا آن کشور بتواند در مقابل تهاجم نظامی روسیه مبارزه کند.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجهٔ ایالات متحده، به خبرنگاران گفت: "ما در تمام گفتگو‌های خود با حکومت اوکراین واضح کرده ایم که به ایستادگی خود در کنار آنان و به حمایت از آنان ادامه می‌دهیم.''

میلر با اشاره دیدار بلینکن با یارماک گفته که این دو مقام در مورد "اقدامات مشترک برای تقویت زیربنای‌های اوکراین برای زمستان پیشرو" بحث کردند.

سخنگوی وزارت خارجهٔ امریکا افزود:‌ ''البته ما در زمستان گذشته شاهد بودیم که روسیه تلاش کرد تا تاسیسات انرژی اوکراین را از بین ببرد. آنان این کار را بار دیگر انجام خواهند داد.''

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، بر اهمیت حمایت از شرکای امریکا برای امنیت ملی کشورش تاکید کرده و از کانگرس امریکا خواهان ده‌ها میلیارد دالر برای اوکراین شده است.

در عین حال، رییس جمهور بایدن خواهان ۱۴ میلیارد دالر به اسراییل شده است، اما اعضای جمهوریخواه تصمیم گرفته اند که کمک به اسراییل را در اولویت خود قرار بدهند.