حوادث ترافیکی در فاریاب و بامیان ۱۴ کشته برجا گذاشت

تصویری از تصادم لاری و موتر کرولا در ولایت بامیان

مقام‌های محلی طالبان در فاریاب و بامیان گفته اند که در اثر دو حادثه ترافیکی جداگانه در این ولایات، کم از کم ۱۴ نفر کشته و پنج نفر دیگر زخمی شده‌اند.

ریاست اطلاعات و فرهنگ طالبان برای فاریاب روز شنبه سوم اگست (۱۳ اسد) گفت که یک حادثه ترافیکی حوالی ساعت ۲:۰۰ پس از چاشت در شاهراه فاریاب – جوزجان رخ‌داد.

به گفتۀ طالبان این حادثۀ ترافیکی در نتیجۀ برخورد موتر نوع "سراچه" و "پاسو" اتفاق افتاده و تمامی قربانیان آن، سرنشینان این دو موتر اند.

به گفتۀ ریاست اطلاعات و فرهنگ طالبان برای فاریاب، شش مرد و سه زن در میان جان باختگان و دو مرد و یک زن در میان مجروحین این حادثه ترافیکی شامل اند.

طالبان گفته اند که مجروحین برای درمان به شفاخانه ولسوالی اندخوی این ولایت منتقل شده و در حال حاضر آنان تحت درمان قرار دارند.

در این حال، مقام‌های محلی طالبان برای بامیان گفته اند که در نتیجۀ یک حادثه مشابه ترافیکی دیگر در مربوطات ولسوالی شیبر این ولایت، دست‌کم پنج نفر کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

این حادثه ترافیکی حوالی ساعت ۱۰:۳۰ دقیقۀ پیش از چاشت روز جمعه در ساحۀ "پایموری" این ولسوالی به وقوع پیوسته است.

دفتر رسانه‌های والی طالبان برای بامیان گفت که این حادثه در اثر برخورد یک موتر لاری با یک موتر نوع "کرولا" صورت گرفته و تمامی قربانیان سرنشینان موتر کرولا اند.

طالبان در این ولایات دربارۀ دلیل این رویدادهای ترافیکی ابراز نظر نکرده، اما پیش از این، بی‌احتیاطی رانندگان را از عوامل عمدۀ حوادث ترافیکی در بخش‌های افغانستان عنوان کرده بودند.

پیش از این، طالبان گفته بودند که حوادث ترافیکی در برخی از شاهراه‌های افغانستان به ویژه شاهراه کابل - بلخ، کابل - هرات و برخی از جاده‌های عمومی دیگر به گونۀ بی‌سابقه افزایش یافته و روزانه ده‌ها نفر در اثر این حوادث کشته و زخمی می‌شوند.

آنان رعایت نشدن قوانین ترافیکی توسط رانندگان، توزیع جواز رانندگی به گونۀ غیرقانونی، بی توجهی شهروندان کشور و کم عرض بودن جاده‌ها را از عوامل افزایش حادثات ترافیکی عنوان کرده اند.