ادعاهای تلفات غیرنظامیان در حملۀ هوایی در هلمند

شماری از باشندگان ولسوالی سنگین هلمند ادعا دارند که امروز پنجشنبه (۴ دلو) در نتیجۀ حملۀ هوایی، نه غیرنظامی در آن ولایت کشته و هفت غیرنظامی دیگر زخمی شده اند.

شماری از این باشندگان به صدای امریکا گفتند که تمام قربانیان این حملۀ هوایی، اعضای یک خانواده استند.

عبدالله یکی از باشندگان محل، به صدای امریکا گفت که حملۀ هوایی در ساحۀ سور کوتل ساعت شش صبح امروز به وقوع پیوسته است. او گفت که در میان قربانیان زنان و کودکان نیز شامل اند.

او گفت: "نخست مخالفان مسلح بر کاروان موترهای نیروهای امنیتی حمله کردند و سپس جنگجویان به یک خانه داخل شدند که هدف حمله هوایی قرار گرفت و تلفات غیرنظامی نیز در همین زمان به بار آمد".

سلیمان‌شاه، یک باشندۀ دیگر ولسوالی سنگین به صدای امریکا گفت که ۱۸ نفر در نتیجۀ حملۀ هوایی بر منزل دو فرد به نام‌های نورالحق و قاسم، کشته و زخمی شده اند.

اما مقام‌های امنیتی هلمند گفته اند که عملیات نظامی از شام گذشته در ولسوالی سنگین آغاز شده و تا اکنون آماری از تلفات ملکی گزارش نشده است.

جنرال عبدالهادی ترین، فرمانده قول اردوی ۲۱۵ میوند گفت که در جریان عملیات در این ولسوالی، اهداف دقیق هدف قرار گرفته و در مورد تلفات غیرنظامیان معلومات ندارد.

او افزود: "هر منطقه که از روز گذشته به این طرف در ولسوالی سنگین هدف قرار گرفته، در مرکز سوق و اداره دیده شده و سپس حمله انجام می‌شود، در مورد تلفات مردم ملکی به ما معلومات نرسیده؛ اما جنگجویان مخالف در ساحات مختلف هدف قرار گرفته اند".

طالبان مسلح نیز با نشر اعلامیه‌ای ادعا کرده اند که ۱۳ غیرنظامی در نتیجه حمله هوایی در ولسوالی سنگین کشته شده اند.

سنگین در شمال هلمند ولسوالی دورافتاده است که با ولایت ارزگان هم‌سرحد است و بخش اعظم آن تحت کنترول جنگجویان مخالف قرار دارد.

تا اکنون، در مورد ادعای تلفات غیرنظامیان منابع رسمی حکومتی چیزی نگفته اند.