پنس به صف نامزدان جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ امریکا پیوست

مایک پنس، معاون پیشین ریاست جمهوری ایالات متحده، امروز پنجم جون (۱۵ جوزا) کارزار انتخاباتی‌اش را برای کسب نامزدی حزب جمهوری‌خواه برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده آغاز کرد.

پنس که معاون دونالد ترمپ بود، اکنون برای کسب نامزدی این حزب با رییس قبلی‌اش، رقابت خواهد کرد.

پنس ۶۳ ساله اسناد نامزدی‌اش را به کمیسیون انتخابات فدرال تسلیم کرد و قرار است با نشر ویدیویی به روز چهارشنبه در ایالت آیوا رسماً مبارزات‌اش را اعلام کند.

او در طول تصدی معاونیت ریاست جمهوری - از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ - در مقابل اتهامات وارده بر ترمپ دفاع کرد، اما زمانیکه برخلاف میل دونالد ترمپ و رهبر جمهوری‌خواهان مجلس سنای کانگرس ایالات متحده، نتایج انتخابات ۲۰۲۰ امریکا و پیروزی جو بایدن را در این انتخابات تایید کرد، مورد نفرت حلقهٔ ترمپ قرار گرفت.

به دنبال یورش طرفداران ترمپ بر مقر کانگرس ایالات متحده در ششم جنوری ۲۰۲۱ و در حالی که جلسهٔ تاییدی نتایج انتخابات ریاست جمهوری امریکا جریان داشت، شماری از آشوبگران شعارهایی بر ضد پنس سر داده و خواهان حلق آویز کردن وی در برابر ساختمان کانگرس امریکا شدند.

پنس پس از این رویداد ترمپ را به مخاطره انداختن جان خانواده‌اش متهم کرد و نیز گفت که در مسایلی چون حق سقط جنین و چگونگی رسیدگی به مشکلات با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، با ترمپ مخالفت داشته است.

مایک پنس در جریان دو سال گذشته تلاش کرد در ایالت‌های آیوا، کارولینای جنوبی و نیو همشیر، دیدگاه سیاسی‌اش را منحیث یک مسیحی، محافظه کار و جمهوری‌خواه، تقویت کند.

تا اکنون رقابت جمهوری‌خواهان برای کسب نامزدی این حزب به سه بخش عمده تقسیم شده است، دونالد ترمپ، ران‌دی سانتیس و متباقی نامزدان.

این مطلب مرتبط را نیز بخوانید نیکی‌هیلی آغاز مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری‌اش را اعلام کرد 

بر اساس نظرپرسی‌های عامه دی‌سانتیس، والی فلوریدا در مقایسه با پنس طرفداران بیشتر دارد و امیدوار است ترمپ را شکست دهد.