درگیری در پاکستان؛ چهار نظامی و ۱۲ تندرو کشته شدند 

ساحهٔ مرزی چترال

مقامات پاکستانی می‌گویند که در جریان درگیری میان تندروان و نیروهای امنیتی این کشور در ساحهٔ چترال ایالت خیبرپشتونخوا، چهار نظامی و ۱۲ تندرو کشته شدند.

اردوی پاکستان گفته است که تندروان که با تسلیحات جدید مجهز بودند، در نزدیکی مرز با افغانستان در ساحهٔ کیلاش بر دو پوستهٔ امنیتی حمله کردند. اما نیروهای امنیتی توانستند این حمله را عقب برانند.

در اعلامیهٔ اردوی پاکستان آمده است که به طالبان افغان در مورد فعالیت‌های تروریستان در ولایت نورستان و کنر، آگاهی داده شده بود و یک بار دیگر از طالبان افغان خواسته شده است که اجازه ندهند تندروان از خاک افغانستان برای راه اندازی حملات استفاده کنند.

طالبان افغان تا اکنون در این مورد تبصره نکرده اند، اما پیش از همواره گفته اند که به هیچ گروهی اجازه نمی‌دهند که از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده کنند.

این در حالی است که در یک خبرنامه که گفته می‌شود که توسط تحریک طالبان پاکستان نشر شده است، این گروه استفاده از خاک افغانستان را رد کرده و گفته است که جنگجویان تحریک طالبان پاکستان در ساحهٔ چترال موجود بوده و این حملات را بر اساس خواست‌های باشندگان این ساحه راه اندازی کردند.

اما این خبرنامه به گونهٔ‌ مستقل تایید نشده است.

بر اساس گزارش بخش اردوی صدای امریکا، تحریک طالبان پاکستانی در یک اعلامیه گفته است که جنگجویان آنان پوسته‌های نیروهای اردوی این کشور را تصرف کرده اند.

این گروه همچنان ادعا کرده است که جنگجویان آن در جریان این حمله پنج نظامی پاکستانی را کشته اند.

گفته می‌شود که اردوی پاکستان در پی این حمله، نیروهای بیشتری را به ساحه اعزام کرده و گزارش‌هایی در مورد پرواز هلیکوپترها در این ساحه نیز نشر شده است.

مقامات پاکستان گفته اند که مسیرهای ساحات مرزی را مسدود کرده و گردشگران خارجی به ساحات امن منتقل شده اند.