برای نخستین بار یک زن پاکستانی به عنوان داور بین‌المللی کرکت معرفی شد

سلیمه امتیاز، مادر کاینات امتیاز، بازیکن تیم ملی کرکت زنان پاکستان است.

اداره کرکت بورد پاکستان، روز یکشنبه، ۱۵ سپتمبر (۲۵ سنبله) اعلام کرده است که سلیمه امتیاز به عنوان داور بین‌المللی از سوی شورای بین‌المللی کرکت انتخاب شده است.

امتیاز که در رقابت‌ها و تورنمنت‌های بین‌المللی به عنوان داور حضور خواهد داشت، در بیانیه‌ای اعلام کرد: "این موفقیت نه تنها برای من، بلکه برای تمامی بازیکنان کرکت در پاکستان است. امیدوارم انتخاب من الهام‌بخش زنان بی‌شماری باشد که در آرزوی پیشرفت در این ورزش هستند."

او افزود که گزینش او به عنوان داور بین‌المللی نشان‌دهنده رشد نقش زنان در کرکت و تعهد کرکت بورد پاکستان به حمایت از این مسیر است.

سلیمه، مادر کاینات امتیاز، بازیکن تیم ملی کرکت زنان پاکستان است.

سلیمه امتیاز، مادر کاینات امتیاز، بازیکن تیم ملی کرکت زنان پاکستان است. کاینات تاکنون ۴۰ مسابقه بین‌المللی برای پاکستان انجام داده است که ۱۹ بازی آن در مسابقات یک‌روزه (۵۰ اووره) و ۲۱ بازی در فارمت بیست‌اووره بوده است.

سلیمه امتیاز با اشاره به حضور دخترش در مسابقات بین‌المللی از سال ۲۰۱۰، اظهار داشت که همیشه خواستار به دست آوردن جایگاه ویژه‌ای برای خود در دنیای کرکت بوده است.

او گفت: "رویای من همیشه این بود که کشورم را در سطح بین‌المللی نمایندگی کنم. من با شورای کرکت آسیا به عنوان داور کار کرده‌ام، اما حضور در بالاترین سطح همیشه هدف اصلی من بوده است."

امتیاز در سال ۲۰۰۸ به جمع داوران زن کرکت بورد پاکستان پیوست و در سه سال گذشته در چندین مسابقه شورای کرکت آسیا، داوری کرده است.

قرار است او به عنوان داور جدید، کار خود را از رقابت‌ها میان تیم‌های زنان پاکستان و افریقای جنوبی آغاز کند. این سلسله مسابقات بیست‌اووره امروز در شهر ملتان پاکستان آغاز شد.