واکنش‌ها پس از شکست تیم فوتسال افغانستان در برابر اوکراین

رقابت میان تیم فوتسال افغانستان با تیم اوکراین در اوزبیکستان

پس از شکست تیم ملی فوتسال افغانستان در برابر اوکراین با نتیجهٔ ۴-۱، برخی از حامیان ورزشکاران افغان که برای تشویق این تیم به استدیوم یونیورسل شهر اندیجان اوزبیکستان آمده بودند، می گویند که ملی پوشان افغانستان آنگونه که از آنان انتظار می‌رفت، بازی نکردند.

سید احمد حسینی، افغان ساکن در مشهد که برای دیدن این رقابت‌ها به اندیجان آمده است، در صحبت با صدای امریکا گفت: "متاسفانه آن انرژی را در ساق پای بچه ها ندیدیم، انگیزۀ بازی با انگولا و ارجنتاین را در آنان مشاهده نکردیم. کمی خسته به نظر می رسیدند."

حسینی گفت: "در بازی‌های بعدی بتوانند بدرخشند و اعتماد به نفسی را که داشتند دوباره به دست آورند. اما امشب بچه ها خود شان نبودند."

فیصل فراهی، نوجوان افغان ساکن در تاشکند بازی را خوب خوانده گفت "بازیکنان ما تلاش کردند. ما هم از راه دور آمده بودیم به امید بردن (تیم افغانستان) حال در ردۀ سوم قرار داریم ... به امید پیروزی!"

قاسم حمیدی، رییس فدراسیون شنای افغانستان گفت: "بچه ها آنچه از آنها توقع برده می شد و انتظار می رفت در آن حد نبودند. تماشاچی ها هم زیاد آمده بودند. بازی است باز هم توکل به خدا ببینیم که آیا افغانستان جز گروه حذفی است یا نه."

نتیجۀ این رقابت واکنش های مثبت و منفی شمار زیاد کاربران رسانه های اجتماعی را نیز در پی داشت. در کنار اینکه برخی از این افغان ها از شکست افغانستان ابراز نارضایتی کرده اند، شماری گفته اند که در هر حالت از تیم فوتسال افغانستان حمایت می کنند.

وکیل احمد، محصل افغان در تاشکند می‌گوید که تعداد زیادی از محصلین برای تشویق آمده بودند اما به گفتهٔ وی "متاسفانه" افغان ها بازی را باختند.

ماجد، باشندۀ ولایت سیر دریای اوزبیکستان از کارکردگی تیم ملی فوتسال افغانستان تمجید کرد. او به صدای امریکا گفت: "افغانستان یک بازی بسیار خوب دارد. انشاالله موفقیت بیشتر داشته باشند. بازی افغانستان را در منزل و اینجا تماشا کردیم. همان بازی افغانستان ما را به اینجا کشاند. برد و باخت است اما خوشحال می شویم که افغانستان برنده شود. زنده باد افغانستان."

بااینحال، مجید مرتضایی سر مربی تیم ملی فوتسال افغانستان، پس از رقابت تیمش با اوکراین در صفحۀ رسمی فدراسیون فوتبال افغانستان گفت که اعضای تیم بسیار تلاش کردند و سعی شان همین بود که بازی را ببرند.

مرتضایی گفت: "در ابتدای بازی اوکراین بسیار خوب کار کرد و موقعیت های زیادی هم داشت که دروازه بان ما بسیار خوب عمل کرد. روی صحنۀ پنالتی کلاً ورق بازی برگشت. اگر دقت کنید نیمۀ دوم نیمۀ افغانستان بود اما تیم ما تیم جوان است و ما به تجربۀ خیلی بالای تیم ملی اوکراین باختیم. ولی یک تجربۀ خیلی خوب شد امیدواریم که بتوانیم به عنوان تیم سوم از گروه خود مان صعود کنیم."

تیم های برازیل، قزاقستان، اسپانیا، تایلند، پاراگوای، هالند، ارجنتاین، اوکراین، ایران، پرتگال، مراکش و فرانسه دوازده تیم برتر شش گروه است که به دور حذفی راه یافته اند و قرار است چهار تیم برتر دیگر نیز به آنان بپیوندند.

دور حذفی رقابت های جام جهانی فوتسال اوزبیکستان روز سه شنبه ۲۴ سپتمبر آغاز می‌شود.