حوادث طبیعی در بدخشان و غور؛ چهار نفر جان باختند

مقام‌های طالبان می‌گویند که در نتیجۀ سرازیر شدن برفکوچ در ولسوالی راغستان ولایت بدخشان، سه نفر از باشندگان محل جان باخته اند.

خبرگزاری رسمی باختر به نقل از مقام‌های محلی این ولایت گفته است که این برفکوچ در روستای "پطیر" ولسوالی راغستان ولایت بدخشان سرازیر شده که از باشندگان محل قربانی گرفت.

آنان همچنین گفته اند که باشندگان محل توانسته اند که پنج نفر را از زیر برفکوچ نجات دهند. باشندگان این ولسوالی گفته اند که سرازیر شدن برفکوچ‌ها در بخش‌های این ولسوالی خسارات هنگفتی را نیز به آنان وارد کرده است.

در ده روز اخیر این دومین سرازیر شدن برفکوچ است که از باشندگان ولایت بدخشان قربانی می‌گیرد. حدود دو هفته پیش، در پی سرازیر شدن برفکوچ در ولسوالی راغستان این ولایت، پنج نفر کشته و شمار دیگر زخمی شده بودند.

در یک خبر دیگر، مقام‌های محلی ولایت غور می‌گویند که در پی لغزش‌کوه در ولسوالی شهرک این ولایت، یک نفر جان باخته و چهار نفر دیگر زخمی شده اند.

آنان گفته اند که در میان مجروحین این حادثۀ طبیعی، زنان و کودکان نیز شامل اند. به گفتۀ این مقام‌ها، تمامی قربانیان این حادثه اعضای یک خانواده اند.

این در حالی است که دو روز پیش، ولایت بادغیس شاهد دو زلزلۀ نسبتاً شدید بود که در آن ۲۶ نفر کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند.

دفتر هماهنگی کمک‌های بشری سازمان ملل متحد (اوچا) گفته است که بیشتر این افراد در ولسوالی قادس این ولایت جان باخته اند.

مقام‌های طالبان گفته اند که تلاش‌های آنان برای کمک به آسیب‌دیدگان دو زلزله در ولایت بادغیس جریان دارد و نیز آنان از نهادهای ملی و بین‌المللی خواهان کمک به زلزله‌زدگان این ولایت شده اند.