اعتراف مرد فرانسوی به دادن مخدرات به همسرش تا ده‌ها مرد بر وی تجاوز جنسی کنند

یک مرد ۷۱ ساله فرانسوی به نام دومینیک پلیکو روز سه شنبه ۱۷ سپتمبر (۲۷ سنبله) در محکمه اعتراف کرد که همسرش را برای مدت نزدیک به یک دهه با خوراندن مواد مخدر بی‌هوش کرده و به ده‌ها مرد دیگر اجازه داده تا بر وی تجاوز جنسی کنند.

او ضمن اعتراف به جرم تجاوز جنسی، از همسر و سه فرزندش طلب بخشش کرد. این مرد فرانسوی همچنین اعتراف کرد که خودش نیز یکجا با دیگران به همسرش تجاوز جنسی کرده است.

پلیکو به محکمه گفت: ''امروز اینجا همراه با سایر مردان، من یک متجاوز جنسی استم. آنان همه چیز را می دانستند. آنان [سایر متهمان] نمی‌توانند غیر از این [چیزی دیگر] بگویند."

تا حالا شهادت پلیکو مهمترین لحظه در محاکمه‌ای است که فرانسه را تکان داد، اما در عین زمان، آگاهی را در مورد خشونت جنسی در آن کشور افزایش داده است. بسیاری همچنین امیدوارند که شهادت او تا حدی به درک سایر چیز‌های غیر قابل تصور-سایر خشونت‌ها و خشنونت‌های مشابه- روشنی بی‌اندازد.

پلیکو در جریان بازجویی ابتدایی نیز به جرم خود اعتراف کرده بود. اما حالا شهادت او در محکمه، به قضات اهمیت زیاد دارد تا در مورد سرنوشت نزدیک به ۵۰ نفر دیگر که در این قضیه دخیل اند، تصمیم بگیرند.

بسیاری از متهمان، تجاوز جنسی به ژیزل پلیکو،‌ همسر این مرد ۷۱ سالهٔ فرانسوی، را انکار می‌کنند و یا می‌گویند که زیر تاثیر شوهر پیشین این زن قرار گرفته بودند. برخی آنان ادعا می‌کنند به این باور بودند که ژیزل به این عمل موافق بود.

ژیزل پلیکو به دلیل اینکه حاضر شده در محکمه حضور یابد و هویت خود را پنهان نکند،‌ به نمادی از مبارزه با خشونت جنسی در فرانسه مبدل شده است.

دومینیک همچنین در محکمه ادعا کرد که در هنگام کودکی بر خودش نیز تجاوز جنسی صورت گرفته بود. او در حالی که گاهی اشک از چشمانش می‌ریخت، به قضات گفت: "کسی منحرف به دنیا نمی‌آید. منحرف می‌شود."


او ادعا کرد که زمانی که فقط نه سال سن داشت، در یک شفاخانه توسط یک نرس مرد بر وی تجاوز جنسی صورت گرفت و سپس در سن ۱۴ سالگی مجبور شد تا در یک تجاوز جنسی گروهی شرکت کند.

او همچنین از آسیب‌هایی سخن گفت که به گفته او، والدینش بر وی وارد کردند. به گفته دومینیک، والدین وی، یک دختر جوان را به خانواده‌ٔ شان آوردند و سپس شاهد رفتار‌های نامناسب پدرش در مقابل آن دختر جوان بود.

او گفت:‌ "پدرم در گذشته عین کار را با دختر کوچک انجام می‌داد. پس از مرگ پدرم، برادرم گفت که مرد‌ها در گذشته خانه ما می‌‌آمدند."

این مرد می‌گوید که در سن ۱۴ سالگی از مادرش پرسید که آیا می‌تواند خانه را ترک کند، مادرش برایش اجازه نداد.

پلیکو در مورد پدرش گفت: ''واقعاَ نمی‌خواهم در این مورد حرف بزنم. به خاطر پدرم فقط احساس شرمندگی می‌کنم. در آخر، خودم از وی چیزی بهتر انجام ندادم.''

از وی پرسیده شد که در مورد همسرش چه احساس دارد،؟ در پاسخ گفت وی سزاوار آنچه در مقابل‌اش انجام داده است، نبود و افزود ''به این اعتراف می‌کنم.''

این مرد قرار بود هفتهٔ گذشته در محاکمه حضور یابد، اما به دلیل بیماری، در محکمه حاضر نشد. در صورتی که پلیکو مجرم شناخته شود، ممکن به ۲۰ سال زندان محکوم شود. سایر افراد-۵۰ نفر دیگر- که در این پروندهٔ تجاوزز جنسی متهم اند، بین ۲۶ تا ۷۴ سال سن دارند و محاکمۀ آنان نیز جریان دارد.