لینک های دسترسی

Breaking News

کارمندان طبی در هند: از تظاهرات دست نمی‌کشیم


هزاران داکتر و کارمند طبی در هند روز دوشنبه ۱۹ اگست (۲۹ اسد) به تظاهرات شان در اعتراض به تجاوز جنسی و قتل یک داکتر جوان ادامه داده و از پایان دادن به این اعتراضات امتناع ورزیدند.

تظاهرات کارمندان طبی و داکتران در هند که خواستار محیط مصوون کاری و تحقیقات فوری جنایی در مورد تجاوز و قتل این داکتر جوان اند، خدمات شفاخانه‌ها را در سرتاسر آن کشور مختل کرده است.

پس از آنکه یک داکتر جوان که سال دوم ستاژاش را سپری می‌کرد به تاریخ نهم اگست در یک شفاخانه در شهر کلکته ابتدا مورد تجاوز جنسی قرار گرفت و سپس کشته شد، داکتران و کارمندان طبی در سرتاسر هند از پذیرش بیماران غیرعاجل امتناع ورزیده اند.

یک محافظ شفاخانه به ظن ارتکاب این جرم بازداشت شده است.

فعالان زن می‌گویند که این رویداد، آنهم در داخل یک شفاخانه، آسیب‌پذیری زنان را در برابر خشونت جنسی در هند برجسته می‌کند.

حکومت هند از داکتران خواسته است تا به وظایف شان برگردند و در ضمن کمیته‌ای را موظف کرده است تا تدابیر لازم را برای حفاظت از کارمندان صحی بررسی و طرح خود را در این زمینه به حکومت ارایه کند.

سخنگوی داکتران جوان معترض شفاخانهٔ آر جی کر، جاییکه بر داکتر جوان ۳۱ ساله تجاوز شد و سپس این قربانی تجاوز جنسی به قتل رسید، به رسانه‌ها گفت که تظاهرات تا زمانی ادامه خواهد یافت که به خواست‌های کارمندان طبی به ویژه تامین محیط امن و مصوون کاری رسیدگی شود.

در همبستگی با داکتران، هزاران نفر از طرفداران دو کلب مشهور فوتبال در ایالت بنگال غربی، شام یکشنبه راهپیمایی‌هایی را در جاده‌های شهر کلکته راه اندازی کرده و شعار "ما عدالت می‌خواهیم" را سر دادند.

به همین ترتیب، داکتران جوان در ایالت‌های اوریسا و گجرات نیز گفته اند که به تظاهرات ادامه خواهند داد.

گروه

XS
SM
MD
LG