عراقچی: ایران به هرگونه ماجراجویی اسراییل پاسخ محکم خواهد داد 

عباس عراقچی، وزیر خارجهٔ ایران

وزیر خارجهٔ ایران می‌گوید که کشورش به دنبال افزایش تنش و جنگ در منطقه نیست، اما به هرگونه اقدام جدید اسراییل، پاسخ محکم خواهد داد.

عباس عراقچی، وزیر خارجهٔ ایران امروز هفتم اکتوبر ( ۱۶میزان) در جریان صحبت تلیفونی با همتای مصری‌اش گفت: "جمهوری اسلامی ایران به دنبال افزایش تنش و جنگ در منطقه نیست؛ اما از جنگ هم هراسی ندارد و به هرگونه اقدام و ماجراجویی جدید رژیم صهیونیستی، پاسخ محکم و متناسب خواهد داد."

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران سه شنبه گذشته در انتقام از حملات اسراییل که منجر به کشته شدن رهبران گروه حزب الله شد، نزدیک به ۲۰۰ میزاییل را بر اسراییل شلیک کرد.

اسراییل گفته است که به این حملهٔ ایران پاسخ خواهد داد.

بنیامین نتناهو، صدر اعظم اسراییل، پس از حملهٔ ایران بر کشورش گفت که ایران با این اقدام اشتباه بزرگی را مرتکب شده و بهای آن را خواهد پرداخت.

به دنبال آن، مسعود پزشکیان، رییس جمهور ایران، گفت که کشورش به دنبال جنگ نیست، اما افزود که اگر اسراییل دست به حملات انتقام‌جویانه بزند، تهران "پاسخ محکم‌تری" خواهد داد.

پزشکیان گفت: "اسراییل جنایت‌هایی مرتکب شد که هیچ جانی‌ای در تاریخ مرتکب نشده است و ما مجبور به پاسخ شدیم. اگر بخواهد طور دیگری برخورد کند، پاسخ محکم‌تری خواهیم داد و این چیزی است که جمهوری اسلامی به آن پابند است."

پزشکیان افزود که "این اسراییل است که ما را وادار می‌کند عکس‌العمل نشان دهیم".

پس از آن که ایالات متحده گفت که پاسخ مشترک با اسراییل را بررسی می‌کند، لوی‌درستیز اردوی ایران گفت که اگر بر خاک ایران حمله صورت بگیرد، تهران زیربناهای اسراییلی را هدف قرار خواهد داد.