محکمهٔ بغداد یک ایرانی و چهار عراقی را به جرم قتل یک شهروند امریکا به حبس ابد محکوم کرد 

یک محکمه در عراقی روز پنجشنبه ۳۱ اگست (نهم سنبله) یک ایرانی و چهار عراقی را به جرم قتل یک غیرنظامی امریکایی به حبس ابد محکوم کرد.

مقامات عراقی گفته اند که استیفن ترول، شهروند امریکا که با خانواده‌اش در عراق زندگی می‌کرد، به تاریخ هفتم نومبر سال گذشته به ضرب گلوله کشته شد.

یک منبع به شرط افشا نشدن نامش گفت که این پنج نفر به قتل این شهروند امریکا اعتراف کرده و گفتند که نمی‌خواستند وی را بکشند، بلکه می‌خواستند اختطاف‌اش کرده و در مقابل آزادی‌اش پول طلب کنند.

ایالات متحده با نشر اعلامیه‌ای از این اقدام عراق استقبال کرد.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجهٔ امریکا، گفت که "مسوولین ترور سازمان‌دهی شدهٔ ظالمانهٔ آقای ترول باید با عدالت مواجه شده و حسابده قرار داده شوند."

او اظهار امیدواری کرد که این فیصلهٔ محکمه به خانوادهٔ ترول حس عدالت بدهد.

یک منبع وزارت داخلهٔ عراق سال گذشته گفت که این شهروند امریکا زمانی به ضرب گلوله کشته شد که مصروف رانندگی در یک شهرک تجارتی بود.

در مورد انگیزهٔ این رویداد هیچ منبع عراقی معلومات ارایه نکرده است.

ترول با همسر و فرزندان‌اش برای حد اقل دو سال در بغداد زندگی کرده بود. رسانه‌های امریکایی گزارش داده اند که وی در بغداد منحیث استاد زبان انگلیسی کار می‌کرد.

پس از آن که بغداد علیه گروه دولت اسلامی (داعش) در سال ۲۰۱۷ اعلام پیروزی کرد، وضعیت امنیتی در این کشور بهبود یافت.

با آنهم، خشونت‌های سیاسی هنوز در این کشور موجود بوده و کشتار و اختطاف‌ها همواره اتفاق می‌افتد.

هیچ گروهی مسوولیت این جرایم را به دوش نگرفته، اما گروه‌های طرفدار ایران همواره مقصر پنداشته می‌شوند و فعالین می‌گویند که هیچ کسی در ارتباط به این جرایم حسابده قرار داده نشده است.