وزیر دفاع اسراییل: توافق غزه برای اسراییل یک فرصت استراتیژیک خواهد بود

یواف گالانت، وزیر دفاع اسراییل

یواف گالانت، وزیر دفاع اسراییل، ضمن ابراز حمایت از توافق آتش‌بس در غزه و رهایی گروگانان گفت که این توافق به تل ابیب یک فرصت استراتیژیک را فراهم می‌کند تا به سایر چالش‌های امنیتی رسیدگی کند.

در صحبت‌های گالانت که امروز ۱۰ سپتمبر (۲۰ سنبله) نشر شد، برگشت گروگانان به خانه‌های شان "کار درست" خوانده شده است. او با اشاره به توافق آتش‌بس گفت: "به ما یک فرصت خوب برای تغییر وضعیت امنیتی در تمامی جبهات را می‌دهد."

اسراییل که پس از حملۀ تندروان حماس از سال گذشته به اینسو با تندروان فلسطینی می‌جنگند، در مرز شمالی خویش با گروه حزب‌الله لنبان نیز درگیر است.

وزیر دفاع اسراییل در حالی که از جامعۀ بین المللی خواست برای رسیدن به یک توافق به فشارها بر حماس ادامه دهد، گفت که وی قاطعانه از مرحلۀ نخست توافقی که توسط جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، به تاریخ ۳۱ ماه می پیشنهاد شده است، حمایت می‌کند و امیدوار است که این توافق در نهایت به پایان جنگ منتج شود.

این مقام اسراییلی همچنان گفت که تل ابیب باید به یک توافقی نایل آید که بر اساس آن، آتش‌بس شش ماهه نافذ شده و گروگانان رها شوند.

یواف گالانت اضافه کرد که قابلیت‌های نظامی حماس به شدت صدمه دیده و این گروه بیش از این تشکیلات نظامی در غزه ندارد.

او گفت: "حماس مصروف جنگ چریکی است و ما هنوز هم با تروریست‌های حماس سرگرم جنگیم و رهبریت این گروه را تعقیب می‌کنیم."

در همین حال، مقامات صحی غزه امروز گفتند که شمار تلفات ناشی از حملات اسراییل در غزه به بیش از ۴۱هزار نفر رسیده است.

ایالات متحده، قطر و مصر از ماه‌ها به اینسو تلاش دارند تا اسراییل و حماس توافق آتش‌بس را نهایی کنند، اما هر دو جانب همدیگر را به درازا کشیدن مذاکرات متهم کرده اند.