لینک های دسترسی

Breaking News

وزیر دفاع اسراییل: جنگ تا نابودی حماس در نوار غزه ادامه خواهد یافت


یواف گالانت،‌ وزیر دفاع اسراییل
یواف گالانت،‌ وزیر دفاع اسراییل

یواف گالانت، وزیر دفاع اسراییل،‌ روز یکشنبه هشتم سپتمبر (۱۸ سنبله) تاکید کرد که جنگ کشورش تا نابودی گروه حماس در نوار غزه ادامه خواهد یافت.

وزارت دفاع اسراییل در رسانهٔ اجتماعی ایکس از قول گالانت نوشته که گفته است: ''ما به درهم شکستن و از بین بردن حماس ادامه خواهیم داد.''

گالانت همچنین گفته است: ''ما در غزه دو هدف داریم؛ برچیدن حماس و بازگرداندن گروگانان و تمام تلاش خود را برای دستیابی به این اهداف انجام می‌دهیم.''

پیش از این، بنیامین نتنیاهو، صدراعظم اسراییل، نیز بار‌ها تاکید کرده است که تا نابودی حماس جنگ را در نوار غزه ادامه می‌دهد.

در آخرین مورد، نتنیاهو روز یکشنبه بار دیگر بر تعهد حکومت‌اش به حذف گروه حماس، بازگرداندن گروگان‌ها، حذف همیشگی تهدید غزه علیه اسراییل، و بازگشت ساکنان شمال و جنوب اسراییل به خانه‌هایشان تاکید کرد.

پس از حملات حماس بر جنوب اسراییل در هفتم اکتوبر ۲۰۲۳،‌ اسراییل دست‌کم در دو جبهه مصروف جنگ بوده است: نوار غزه و در جنوب با حزبالله لبنان.

اظهارات وزیر دفاع اسراییل مبنی بر نابودی حماس در حالی صورت گرفته است که ایالات متحده یکجا با دو میانجی - مصر و قطر- از ماه‌ها به اینسو تلاش دارد تا اسراییل و حماس به آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها به توافق برسند. اما این تلاش‌ها تا حالا بی نتیجه مانده است.

حماس می‌گوید که یکی از دلایل عمده که مانع توافق شده ، اصرار بنیامین نتنیاهو،‌ صدراعظم اسراییل بر ادامهٔ‌ حضور قوای این کشور در سرحد بین غزه و مصر است.

حملات انتقامجویانۀ اسراییل بر غزه پس از آن آغاز شد که جنگجویان حماس در جریان حملۀ هفتم اکتوبر سال گذشته بر اسراییل، به گفتهٔ مقام‌های اسراییلی، حدود ۱۱۹۸ نفر عمدتاً غیرنظامیان را کشته و ۲۵۱ نفر دیگر را گروگان گرفتند که از این میان ۱۱۱ گروگان، به شمول ۳۹ نفر که به گفته نظامیان کشته شده‌ اند، در اسارت حماس قرار دارند.

وزارت صحت غزه بدون تفکیک نظامیان گفته است که در این حملات کم و بیش ۴۱‍ هزار نفر تا حالا کشته شده که به گفتهٔ ملل متحد اکثریت شان زنان و کودکان اند. علاوه بر آن، در این حملات بیش از ۹۱ هزار فلسطینی زخمی شده‌ اند.

بخشی از این گزارش از خبرگزاری فرانس پرس گرفته شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG