اسراییل دو خواهر معاون پیشین گروه حماس را بازداشت کرد

مقام‌های اسراییلی گفته اند که خواهران صالح العاروری در کرانهٔ غربی رود اردن بازداشت شده اند.

اردوی اسراییل و منابع فلسطینی امروز ۱۴ جنوری (۲۴ جدی) گفتند که نیروهای اسراییلی دو خواهر صالح العاروری، فرد شمارهٔ دوم گروه حماس، را بازداشت کردند.

العاروری در اوایل ماه جاری در یک حملهٔ طیارهٔ بی‌سرنشین که به اسراییل نسبت داده شد، در لبنان کشته شد.

اردوی اسراییل امروز بدون ارایهٔ جزییات گفته است که این دو خواهر را در سواحل غربی رود اردن پس از آن بازداشت کرد که "تروریزم را علیه اسراییل دامن می‌زدند."

انور العاروری، همسر خواهر صالح العاروری، گفته است که این دو زن و چندین عضو دیگر خانوادهٔ آنان در "بازداشت اداری" قرار گرفته اند، به این معنی که آنان بدون هیچ نوع اتهام رسمی و محاکمه برای مدت نامعلوم در قید باقی خواهند ماند.

گروه کلب زندانیان فلسطینی گفت که دلال العاروری ۵۲ ساله و فاطمه العاروری ۴۷ ساله در دو موقعیت مختلف در شهر رام الله بازداشت شدند.

این کلب گفته است که از زمان آغاز جنگ میان حماس و اسراییل ۵۸۷۵ فلسطینی ازسواحل غربی رود اردن بازداشت شده اند و از میان آنان ۱۹۷۰ نفر در بازداشت اداری به سر می‌برند.

اسراییل می‌گوید که بازداشت اداری به مقامات فرصت می‌دهد تا شواهد بیشتر را در حالیکه مظنونین در بازداشت اند، جمع آوری کنند و همزمان با آن، هدف از چنین بازداشت‌ها جلوگیری از حملات نیز است.

اردوی اسراییل العاروری را به دست داشتن در طرح حملهٔ هفتم اکتوبرتندروان گروه حماس بر این کشور متهم کرده است که بر اساس معلومات مقامات اسراییلی ۱۱۴۰ کشته برجا گذاشت.

وزارت صحت غزه تحت کنترول حماس گفته است که در نتیجهٔ حملات اسراییل در ۱۰۰ روز گذشته نزدیک به ۲۴هزار نفر کشته شده اند که اکثریت شان زنان و کودکان اند. بر اساس معلومات این وزارت در این جریان ۶۰ هزار ۵۸۲ نفر دیگر زخمی شده اند.

اسراییل در جنگ شش روزهٔ ۱۹۶۷ سواحل غربی رود اردن را اشغال کرد، به استثنای شرق بیت المقدس که با خاک این کشور ملحق ساخته شد، قلمروی که اکنون ۴۹۰ هزار اسراییلی در مسکونه‌هایی زیست دارند که بر اساس قوانین بین المللی غیرقانونی پنداشته می‌شود.