اسراییل غزه را محاصره و جریان آب را بر باشندگان آن قطع کرد 

نظامیان اسراییلی در یک جادهٔ مرزی در امتداد مرز میان اسراییل و غزه

اسراییل امروز نهم اکتوبر (۱۷ میزان) نوار غزه را به گونهٔ کامل محاصره کرده و جریان آب را در حالی بر این ساحه قطع کرد که نیروهای اسراییلی در پاسخ به حملهٔ حماس، اهدافی را در ساحات مزدحم غزه بمبارد کرد.

پیش از این، یووا گالانت، وزیر دفاع اسراییل، گفته بود که غزه به طور کامل محاصره خواهد کرد، اقدامی که در عمل موجب قطع جریان آب، مواد غذایی، برق و گاز به ۲.۳ میلیون باشندهٔ آن منطقه می‌شود.

اسراییل گفته است که در پی حملات زمینی و هوایی گروه حماس، بیش از ۷۰۰ اسراییلی کشته شده اند. این در حالی است که از مرگ ۵۶۰ نفر در جریان حملات اسراییل در غزه نیز گزارش شده است.

بنیامین نتنیاهو، صدر اعظم اسراییل، تهدید کرده است که "آنچه را که حماس تجربه خواهد کرد، دشوار و وحشتناک خواهد بود... ما شرق میانه را تغییر خواهیم داد".

او گفته است که "این آغاز کار است ما آنان را با نیروی عظیم شکست خواهیم داد."

حماس که تا اکنون ۱۰۰ نفر را از خاک فلسطین به اسارت برده است، امروز ادعا کرد که در جریان حملات اسراییلی چهار جنگجوی این گروه کشته شده اند.

اسراییل گفته است که برای عملیات "شمشیر‌های آهنین" ۳۰۰ هزار نیروی احتیاط را فرا خوانده است و قطار‌های وسایط و تانک‌ها به سوی جنوب این کشور در حرکت اند، جاییکه جنگجویان حماس در برخی از شهرک‌ها حضور دارند.

نتنیاهو به غیرنظامیان در غزه هشدار داده است تا از ساحات تحت کنترول حماس بیرون شوند، ساحاتی را که او گفته است با خاک یکسان خواهد کرد.

حماس از جنگجویان مقاومت در سواحل اشغال شدهٔ غربی رود اردن و کشورهای عرب و اسلامی خواسته است تا در عملیات "سیلاب الاقصا" با این گروه یکجا شوند، عملیاتی که ۵۰ سال پس از جنگ سال ۱۹۷۳ اسراییل-عرب راه اندازی شده است.

در حالی که برخی از کشورها خواهان مذاکرات میان دوطرف شده اند، یک مقام حماس در دوحه،‌ پایتخت قطر، گفت که در حال حاضر هیچ فرصتی برای مذاکرات در خصوص تبادلهٔ زندانیان یا موضوع دیگری وجود ندارد.

پیش از این گزارش شده بود که میانجی‌گران قطری در تلاش برای رهایی زنان و کودکان اسراییلی که از سوی جنگجویان گروه حماس گروگان گرفته شده اند با مقام‌های این گروه در تماس اند تا آنان را رها کرده و در عوض ۳۶ زن و کودک فلسطینی از زندان‌های اسراییل رها شوند.