وزیر دفاع اسراییل: قادر به رسیدگی به هر سناریوی ایران هستیم

عکس آرشیف، یواف گالانت، وزیر دفاع اسراییل

به دنبال تهدید‌های ایران یواف گالانت، ‌وزیر دفاع اسراییل روز یکشنبه هفتم اپریل (۱۹ حمل) گفته است که کشورش آماده است تا به هرگونه سناریوی ایران رسیدگی کند.

گالانت با نشر بیانیه‌ای گفته است که پس از تکمیل شدن "ارزیابی عملیاتی وضعیت" تمام آمادگی‌ها در صورت سناریوی رویارویی احتمالی با ایران گرفته شده است.

پیش از این، خبرگزاری‌های دولتی ایران، نام‌ و قدرت پرتاب میزایل‌های ایرانی را نشر کرد که به ادعای مقام‌های ایرانی، این میزایل‌ها توان هدف قرار دادن خاک اسراییل را دارند.

همزمان با این، یحیی رحیم صفوی، مشاور ارشد آیت‌آلله خامنه‌ای، رهبر ایران، گفته است که پس از این هیچ‌ یک از سفارت‌خانه‌های اسراییل در امنیت نیست. او گفت: "جبههٔ مقاومت آماده است. اینکه چگونه خواهد شد، باید منتظر زمان باشیم."

این مطلب مرتبط را نیز بخوانید ایران: هیچ یک از سفارتخانه‌های اسراییل در امنیت نیست

تنش میان ایران و اسراییل، دوشنبه گذشته پس از آن اوج گرفت که قنسولگری ایران در شهر دمشق، پایتخت سوریه، هدف حملهٔ هوایی قرار گرفت که به گفتهٔ مقام‌های ایرانی، نظامیان اسراییلی آن را انجام دادند. در این حمله هفت نفر از نیروهای سپاه پاسداران ایران، از جمله محمدرضا زاهدی، فرمانده ارشد نیروی قدس و معاونش، کشته شدند.

مقام‌های حکومت ایران عهد کرده اند که انتقام این حمله را خواهند گرفت. ایسنا، یکی از خبرگزاری‌های دولتی ایران، گفته است "بعد از جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به ساختمان قنسولی ایران در دمشق، پایتخت عراق،‌ سایه پاسخ ایران به این جنایت بر سر اسراییل به شدت سنگینی می‌کند."

در پی تشدید اوضاع،‌ ایالات متحده نیز برای دفع حملات احتمالی ایران بر اهداف و تاسیسات اسراییلی و امریکایی در منطقه، آمادگی گرفته است.

اسراییل در آمادگی برای حمله احتمالی تلافی‌جویانه حکومت ایران، مرخصی همه واحدهای نظامی را لغو کرده و نیروهای بیشتری را برای واحدهای دافع هوایی مستقر کرده است.