اردوی اسراییل: شهر غزه را کاملاً محاصره کردیم

اردوی اسراییل روز پنجشنبه دوم نومبر (۱۱ عقرب) گفت که نیروهای این کشور شهر غزه، سنگر مستحکم گروه حماس را، یک روز پس از حملات مرگبار، محاصره کردند.

این در حالی است که كتائب الشهيد عز الدين القسام، بخش نظامی گروه حماس، به اسراییل هشدار داده است که "سربازان اشغالگر این کشور در خریطه‌های سیاه به خانه‌های شان برخواهند گشت".
ابو عبیده، سخنگوی این گروه گفت: "غزه برای اسراییل، نفرین تاریخ خواهد بود."

در این حال، دانیال هگاری، سخنگوی اردوی اسراییل، گفت که پس از گسترش عملیات‌های زمینی در چند روز گذشته، نیروهای اسراییلی شهر غزه "مرکز سازمان تروریستی حماس" را به گونهٔ کامل محاصره کرده اند.

در غزه کم و بیش ۲.۳ میلیون نفر زیر حملات شدید اسراییلی گیر مانده اند.

در حالی که کشورهای اسلام خواستار آتش‌بس در جنگ اسراییل-حماس شده اند، سخنگوی اردوی اسراییل گفت که این گزینه در حال حاضر قابل بررسی نیست؛ ایالات متحده نیز گفته است که در شرایط کنونی مخالف آتش‌بس در نوار غزه است.

هراس گسترش این جنگ به منطقه در حال افزایش یافته است که جنگجویان حزب الله لبنان در شمال اسراییل با نیروهای این کشور درگیر شدند.

به دنبال حملهٔ هفتم اکتوبر گروه حماس بر اسراییل که به گفتهٔ مقامات این کشور در آن ۱۴۰۰ نفر، به شمول ۳۳۲ سرباز، کشته شدند، تل ابیب حملات انتقامجویانه را بر غزه ادامه داده که به گفتهٔ مقامات صحی غزه در آن تا حالا نزدیک به ۹۰۰۰ نفر کشته شده اند که اکثریت آنان زنان و کودکان اند.

این درحالی است که شماری از شهروندان خارجی توانسته اند پس از گشایش گذرگاه رفح از غزه بیرون شوند.

سلما، شهروند امریکا در حاضر عبور از گذرگاه رفح گفت: "در آنجا غذا، آب، گاز نبود و هیچ جای برای پناه بردن نیز وجود نداشت. مردم برای خوابیدن به شفاخانه‌ها می‌رفتند."

او اضافه کرد که در غزه برق، انترنت و دیگر وسایل مخابراتی وجود ندارد.

حکومت به رهبری حماس در غزه گفته است که در جریان حملات دو روزهٔ اسراییل بر شهر جبالیا ۱۹۵ نفر کشته شده و صدها نفر دیگر زخمی و ناپدید شده اند. این آمار به گونهٔ مستقل تایید شده نمی‌تواند.