سیلاب و لغزش زمین در رواندا جان ۱۳۰ نفر را گرفت 

رواندا- باشندگان محلی در یکی از شهرک‌های غربی پس از سرازیر شدن سیلاب مصروف پاک‌کاری اند

مقامات در رواندا می‌گویند که سیلاب‌ها و لغزش زمین ناشی از باران‌های شدید تا اکنون جان حد اقل ۱۳۰ نفر را گرفته و هزاران خانه را ویران کرده است.

مقامات گفته اند که جستجو برای یافتن سایر قربانیان در ولایت‌های شمالی، غربی و جنوبی این کشور افریقایی جریان دارد.

تا حال شمار دقیق ناپدید شدگان واضح نیست، اما مقامات می‌گویند که انتظار می‌رود آمار تلفات در حالی بلند برود که افراد زیادی در زیر گل و لای و آوار دفن شده اند.

الیان موکورالیندا، معاون سخنگوی حکومت رواندا، به خبرنگاران گفت که حد اقل ۷۷ نفر در این جریان زخمی شده اند که از آن میان ۳۶ نفر در شفاخانه‌ها بستری اند.

غرب رواندا

موکورالیندا افزود که حکومت تا حال نمی‌داند که چه تعداد افراد در اثر این آفات طبیعی بی‌خانمان شده اند زیرا تحقیقات هنوز هم جریان دارد، اما او تایید کرد که بیش از ۵۰۰۰ خانه در این جریان تخریب شده و باشندگان محلی باید به ساحات دیگر انتقال داده شوند.

مقامات گفتند که در اثر لغزش زمین شمار زیادی از جاده‌ها و پل‌ها، به ویژه در ولایات غربی تخریب شده است.

کمیتهٔ صلیب سرخ در یوگاندا که با رواندا هم‌مرز است، گزارش داد که روز گذشته حد اقل شش نفر در ساحات کوهستانی این کشور پس از آن جان باختند که خانه‌های شان زیر گل و لای دفن شد.

رواندا و یوگاندا از اخیر ماه مارچ به اینسو شاهد باران‌های شدید و متداوم بوده اند. بر اساس پیشبینی‌ها بارندگی در روز‌های آینده نیز در این کشورها ادامه خواهد داشت.