لینک های دسترسی

Breaking News

حوادث ناشی از بارندگی سبب مرگ ۱۴ نفر در پاکستان شد 


مقامات در پاکستان می‌گویند که حوادث متعدد که به دلیل بارندگی در سراسر این کشور به وقوع پیوست، سبب مرگ حد اقل ۱۴ نفر شده است.

پولیس در کشمیر زیر ادارهٔ پاکستان گفت که در یکی از حوادث موتر حامل هشت سیاح به یک دریا سقوط کرد و پس از تلاش‌های گسترده اجساد این افراد یافت نشد و به همین دلیل مقامات امروز دوم ماه می (۱۲ ثور) مرگ آنان را اعلام کردند.

خالد عزیز، یک مقام پولیس محلی گفت که این حادثه در ساحهٔ نیلم کشمیر به وقوع پیوسته است.

در حوادث مرتبط به بارندگی از روز شنبه به اینسو، حد اقل نه سیاح در کشمیر کشته شده اند. مقامات گفته اند که حد اقل چهار نفر دیگر در حوادث مشابه در ایالت بلوچستان جان باخته اند.

مقامات در شهر کراچی، مرکز ایالت سند پاکستان، نیز از مرگ یک کودک خبر داده اند.

این حوادث شهباز شریف، صدر اعظم پاکستان، را واداشت با نشر هشداریه، به مقامات ادارهٔ پاسخگویی به حالات اضطرار دستور دهد تا متوجه مصوونیت مردم باشند. پس از آنکه لغزش زمین برای مدت کوتاهی شماری از جاده ها را مسدود کرد، شهباز شریف از مقامات شاهراه‌ها خواست تا آمادهٔ رسیدگی به چنین حوادث باشند.

بر اساس پیشبینی‌ها، قرار است در جریان این هفته پاکستان شاهد بارندگی دوامدار باشد. این باران‌ها به مشکلات افرادی افزوده است که در اثر سیلاب‌های سال گذشته متاثر شده اند.

سیلاب‌های سال گذشته در پاکستان جان ۱۷۳۹ نفر را گرفت و ۳۳ میلیون نفر دیگر را متاثر کرد. سیلاب‌های ناشی از باران‌های شدید، سال گذشته زیان حدود ۳۰ میلیارد دالر را به اقتصاد پاکستان وارد کرد.

XS
SM
MD
LG