کوریای شمالی بار دیگر چندین میزایل بالستیکی را پرتاب کرد

در بیش از یک هفتهٔ‌گذشته این چهارمین بار است که کوریای شمالی میزایل‌های بالستیکی را آزمایش می‌کند.

قوای نظامی کوریای جنوری روز چهارشنبه ۲۲ مارچ (دوم حمل) گفت که کوریای شمالی چندین میزایل کروز را در آب‌های سواحل شرقی جزیرهٔ کوریا پرتاب کرده است.

لوی درستیز قوای مسلح کوریای جنوبی گفت که میزایل‌ها از ولایت ساحلی هامهونگ کوریای شمالی پرتاب شده است. او گفت که مسوولان استخباراتی کوریای جنوبی و ایالات متحده جزییات را در مورد این میزایل‌ها تحلیل و تجزیه می‌کنند.

از هفتهٔ گذشته که کوریای جنوبی و ایالات متحده تمرینات مشترک نظامی را راه اندازی کردند، این چهارمین بار است که کوریای شمالی میزایل‌های بالستیکی را آزمایش می‌کند.

این مطلب مرتبط را نیز بخوانید کوریای شمالی بار دیگر دو میزایل بالستیک پرتاب کرد

پیونگ یانگ تمرینات نظامیان کوریای جنوبی و ایالات متحده را به مثابهٔ آمادگی برای تهاجم بر کوریای شمالی تلقی می‌کند. هرچند ایالات متحده و کوریای جنوبی می‌گویند که تمرینات نظامی مشترک آنان جنبهٔ دفاعی دارد.

اما ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجهٔ ایالات متحده روز دوشنبه ۱۳ مارچ گفت که افزایش اقدامات تحریک‌آمیز کوریای شمالی، موجب گسترش تمرینات نظامی مشترک امریکا و کوریای جنوبی در شبه جزیرهٔ کوریا شده است.

قرار است تمرینات مشترک نظامی میان کوریای جنوبی و ایالات متحده که برای ۱۱ روز در نظر گرفته شده بود، روز پنجشنبه پایان یابد.

تنش‌های نظامی در شبه جزیرهٔ کوریا پس از آن افزایش یافت که کوریای شمالی در سپتمبر ۲۰۲۲ خود را یک قدرت هسته‌ای "غیرقابل بازگشت" اعلام کرد و تقریباً هر ماه آزمایش تسلیحاتی از جمله پرتاب میزایل‌ بالستیک قاره پیما را انجام می‌دهد.

در پاسخ، کوریای جنوری و ایالات متحده مانورهای نظامی مشترک شان را در شبه جزیرهٔ کوریا افزایش داده و همکاری شان را در بخش امنیتی تقویت بیشتر کرده اند.