هزاران شبه‌نظامی برای تامین امنیت انتخابات پاکستان توظیف می‌شوند

نیروهای شبه‌نظامی محافظین مرزی پاکستان

مقامات در پاکستان می‌گویند که به هدف تامین امنیت انتخابات هزاران شبه‌نظامی را به ایالت خیبرپشتونخوا و شهر‌های اسلام آباد و کراچی اعزام می‌کند.

معظم جاه انصاری، قوماندان نیروهای شبه‌نظامی محافظین مرزی گفت که ۵۰۰۰ این نیروها در نخستین هفتهٔ ماه آینده به ایالت خیبرپشتونخوا اعزام خواهند شد.

در کنار این، ۱۷۰۰ تن از نیروهای شبه نظامی محافظین مرزی به اسلام آباد و ۴۰۰ تن دیگر به شهر کراچی اعزام خواهند شد تا در جلوگیری از حملات تندروان با پولیس همکاری کنند.

قرار است انتخابات پارلمانی پاکستان به تاریخ هشتم فبروری برگزار شود. این انتخابات که با تاخیر برگزار می‌شود، از قبل با اتهامات تقلب و دستکاری همراه است و در همین حال، رهبر محبوب مخالف حکومت،‌ عمران خان، زندانی بوده و از اشتراک در انتخابات منع شده است.

کارزار‌های قبلی انتخاباتی در پاکستان شاهد خشونت‌ها بوده و شمار زیادی از نامزدان و رای دهندگان هدف حملات مسلحانه و بمی قرار گرفته اند. هفتهٔ گذشته، یک نامزد مستقل از ایالت خیبرپشتونخوا با دو همکارش از سوی افراد مسلح به ضرب گلوله کشته شدند.

یک مقام بلند پایهٔ پاکستانی به شرط ذکر نشدن نامش در گزارش گفت که وضعیت امنیتی در خیبرپشتونخوا رو به وخامت نهاده و نیروهای بیشتر پولیس در مراکز رای دهی نیز موظف خواهند شد.

مقبول باقر، وزیر اعلای ایالت سند روز گذشته هشدار داد که از حملات متعدد بر نامزدان انتخابات گزارش شده است. دفتر باقر با نشر بیانیه‌ای گفته است که برخی از نامزدان در روز روشن اختطاف شده اند.

مرکز تحقیقات و مطالعات امنیتی مستقر در اسلام آباد گفته است که سال گذشته، در مقایسه با شش سال قبل، سطح خشونت‌ها در پاکستان بلند بود که در آن ۱۵۰۰ نفر به شمول غیرنظامیان، نیروهای امنیتی و تندروان کشته شدند.

بزرگترین تهدید امنیتی در حال حاضر در این کشور، تحریک طالبان پاکستان است. گروهی که اسلام آباد می‌گوید در افغانستان پناهگاه دارد و از آنجا حملات‌اش را طرح و تطبیق می‌کند. اما حکومت طالبان در افغانستان این اتهامات را رد کرده است.