بایدن: به نظر می‌رسد کشته شدن فعال امریکایی-ترک‌تبار توسط اسراییل یک 'حادثه' بود

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، روز سه شنبه ۱۰ سپتمبر (۲۰ سنبله) گفت به نظر می‌رسد که کشته شدن یک فعال مدنی امریکایی-ترک‌تبار توسط نیرو‌های اسراییلی در کرانهٔ غربی یک ''حادثه'' بود.

بایدن روز سه‌شنبه در مورد عایشه‌نور ازگی ایگی ۲۶ ساله که هفتهٔ گذشته توسط نیروهای اسراییلی در کرانی غربی کشته شد، به خبرنگاران گفت: ''ظاهراََ یک حادثه بود. [مرمی] به طور تصادفی به وی اصابت کرد."

این اظهارات رییس جمهور بایدن چند ساعت پس از آن بیان شد که انتونی بلینکن، وزیر خارجهٔ ایالات متحده، گفت که کشته شدن خانم ایگی "بی دلیل و غیر قابل توجیه" بوده است.

مقامات فلسطینی گفته‌اند که نیروهای اسراییلی هنگام مظاهره بر ضد شهرک‌سازی اسراییلی، ایگی را در شهر بیتا واقع در کرانهٔ غربی با ضرب مرمی بر سرش، کشتند.

مقامات نظامی اسراییل گفته‌اند که در مورد کشته شدن این شهروند امریکا تحقیق می‌کنند. آنان همچنین گفته‌اند که به "فعالیت‌های خشونت‌آمیز" پاسخ می‌دهند.

وزارت خارجهٔ ترکیه نیز با نشر اعلامیه‌ای کشته شدن ایگی را محکوم کرده و گفته است که این امریکایی-ترک‌تبار توسط "سربازان اشغالگر اسراییل" کشته شده است.

اعضای خانوادهٔ ایگی خواهان تحقیقات مستقل در مورد کشته شدن این زن جوان شده‌اند، اما تا حالا به تقاضای آنان پاسخی ارایه نشده است.