بایدن: امریکایی‌ها باید 'اسلام‌هراسی و هرگونه تعصب و نفرت' را رد کنند

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، روز دوشنبه ۲۳ اکتوبر (اول عقرب) از همه شهروندان کشورش خواست تا یکجا با هم ''اسلام‌هراسی و هرگونه تعصب و نفرت'' را رد کنند.

بایدن در صفحهٔ رسمی ایکس خود نوشته است: ''به عنوان امریکایی، ما باید کنار هم بیایم و اسلام‌هراسی و همه انواع تعصب و نفرت را رد کنیم."

رییس جمهور ایالات متحده در ادامهٔ این پیام گفته است که هیچگاهی در مقابل نفرت خاموشی اختیار نخواهد کرد.

بایدن افزود‌:‌ ''به کرات گفته ام که در مقابل نفرت خاموش نخواهم ماند. ما باید صریح باشیم:‌ در امریکا هیچ جایگاهی نفرت بر ضد کسی وجود ندارد."

این اظهارات بایدن پس از آن بیان شد که جوزف چوبا، یک مرد ۷۱ سالهٔ امریکایی، یک هفته قبل در شیکاگو، پرجمعیت‌ترین شهر ایالت ایلینوی ایالات متحده، به دلیل جنگ میان اسراییل و حماس، یک کودک شش ساله را به ضرب چاقو به قتل رسانده و مادرش را شدیداً زخمی کرد.

پس از کشته شدن این کودک شش سالهٔ مسلمان فلسطینی توسط یک مرد امریکایی در ایالت ایلینوی ایالات متحده، بایدن در آن زمان نیز واکنش نشان داد و گفت که "اسلام‌هراسی، تعصب و نفرت" در کشورش جا ندارد.

پولیس شیکاگو گفته است که این مادر و فرزند فلسطینی به دلیل اینکه مسلمان بودند، هدف قرار گرفته اند.

حمله کننده به چندین فقره، به شمول قتل، تلاش‌ برای قتل و نفرت متهم شده است.

بر اساس معلومات طب عدلی، در بدن این کودک شش ساله ده‌ها زخم چاقو دیده شده است.

مادر این کودک در تماس با خدمات عاجل گفته بود که حمله کننده مالک خانه‌اش بود.

مقامات نام‌های قربانیان این واقعه را نشر نکرده اند. اما یوسف هانون، کاکای این کودک در نشستی که توسط شورای روابط اسلامی امریکایی برگزار شده بود، وی را وادی الفیوم معرفی کرد.