لینک های دسترسی

Breaking News

هشدار وزارت خارجۀ امریکا به شهروندان امریکا در سراسر جهان


وزارت خارجۀ ایالات متحده روز پنجشنبه ۱۹ اکتوبر (۲۷ میزان) به شهروندان امریکا در سرتاسر جهان هشدار امنیتی صادر کرد که به دلیل جنگ حماس و اسراییل که منجر به تنش فزاینده در چندین منطقه در سرتاسر جهان شده است، احتمال می‌رود که حملات خشونت‌بار علیه امریکایی‌ها افزایش یابد.

در این هشدار از کدام رویداد مشخصی یاد نشده است، اما به دنبال حملات حماس بر اسراییل که منجر به کشته شدن ۱۴۰۰ نفر شد و حملات هوایی اسراییل بر غزه که تا کنون بیش از ۳۸۰۰ کشته برجاگذاشته است، تظاهرات بر ضد اسراییل در شمار زیاد کشورهای اسلامی به ویژه در شرق میانه راه اندازی شده است.

به دنبال انفجار در یک شفاخانه در غزه که منجر به کشته شدن حدود ۵۰۰ نفر شد، تظاهرات در کرانۀ غربی، ایران، اردن، لبنان، تونس و شمار دیگر کشورهای شرق میانه در اعتراض به این رویداد مرگبار برگزار شده است.

فلسطینیان می‌گویند که نیروهای اسراییلی این شفاخانه را آماج حملات راکتی قرار داده اند، اما مقام‌های اسراییلی ضمن رد این ادعا گفته اند که حملۀ نافرجام گروه جهاد اسلامی مستقر در غزه منجر به بروز این رویداد شده است.

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده نیز روز چهارشنبه در کنار صدر اعظم اسراییل گفت که انفجار در شفاخانۀ غزه کار گروه دیگری بوده است، نه اسراییل.

نیروهای امنیتی لبنان روز پنجشنبه برای متفرق کردن معترضانی از گاز اشک‌آور و موترهای آب‌پاش کار گرفت که در نزدیکی سفارت ایالات متحده در بیروت مواد آتش‌زا و پتاقی پرتاب می‌کردند.

در همین حال، وزارت عدلیۀ ایالات متحده گفته است که تهدیدات علیه یهودیان، مسلمانان و عرب‌ها در داخل ایالات متحده افزایش یافته که با جنگ میان حماس و اسراییل و حملات بر نوار غزه مرتبط است.

سه روز پیش، جوزف چوبا، مرد ۷۱ سالۀ امریکایی، به دلیل جنگ میان حماس و اسراییل، یک کودک شش سالۀ امریکایی فلسطینی تبار را با ضربات چاقو کشت و مادرش را شدیداً زخمی کرد.

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده در یک بیانیه این رویداد را "تکان دهنده و غم‌انگیز" خوانده و گفته است که این خانوادهٔ فلسطینی برای "زندگی، آموزش و عبادت در فضای آرام" به امریکا پناه آورده بودند.

او گفته است: "این عمل وحشیانه در امریکا هیچ جا ندارد و مخالف ارزش‌های بنیادی است: آزادی از هراس برای اینکه چگونه عبادت می‌کنیم، به چه باور داریم و کی استیم."
رییس جمهور بایدن گفته است که امریکایی‌ها باید گردهم بیایند و اسلام‌هراسی و هر نوع تبعیض و نفرت را رد کنند.

گروه

XS
SM
MD
LG