رییس واگنر گروپ پیوستن جنگجویانش با اردوی روسیه را رد کرد 

جنگجویان واگنر گروپ

رییس واگنر گروپ امروز ۱۱ جون (۲۱ جوزا) گفت که جنگجویان زیر فرمان وی هیچ قراردادی را با وزارت دفاع روسیه امضا نخواهند کرد.

ییفگینی پریگوژین به گونهٔ علنی تلاش سرگی شویگو، وزیر دفاع روسیه، را برای در آوردن جنگجویان واگنر گروپ زیر چتر نیروهای اردوی روسیه، رد کرد.

پریگوژین پیش از این به کرات بر مقامات نظامی ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، انتقاد کرده و آنان را به "خیانت" متهم کرده است و گفته است که به گونهٔ مناسب در اوکراین نمی‌جنگند.

تا اکنون در مورد این اتهامات پریگوژین، وزیر دفاع و لوی درستیز قوای مسلح روسیه به گونهٔ علنی تبصره نکرده اند.

وزارت دفاع روسیه روز گذشته گفت که شویگو به تمامی قطعات دواطلبان دستور داده است که تا پایان ماه جاری با این وزارت قرارداد امضا کنند.

وزارت دفاع روسیه گفته است که این اقدام موثریت اردوی روسیه را افزایش خواهد داد.

رسانه‌‌های روسی گزارش داده اند که شویگو با این تلاش می‌خواهد جنگجویان واگنر گروپ را مطیع خود سازد، اما وزارت دفاع روسیه در مورد واگنر گروپ چیزی نگفته است.

با آنهم، پریگوژین گفته است که این دستور وزارت دفاع بر جنگجویان واگنر گروپ قابل تطبیق نیست.

او همچنان گفته است که واگنر به گونهٔ کامل تابع منافع روسیه است، اما "اگر زیر امر شویگو قرار بگیرد، ساختار موثر فرماندهی آن صدمه خواهد دید، زیرا وی نمی‌تواند به گونهٔ مناسب تشکیلات نظامی را مدیریت کند".

وزارت دفاع روسیه نیز در این فرمان نام واگنر را ذکر نکرده است،‌ اما همواره جنگجویان این گروه را "قطعات دواطلب" می‌خواند.

پریگوژین گفته است که "دیده خواهد شد که آنان به جنگجویان این گروه تسلیحات و مهمات خواهند داد، اما زمانی که نیاز افتد، خود شان تسلیحات و مهمات را آورده و خواهان کمک خواهند شد".