دومین مناظرۀ نامزدان جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری امریکا

هشت نامزدان حزب جمهوری‌خواه برای انتخاب سال آیندهٔ ریاست‌جمهوری ایالات متحدهٔ امریکا در این مناظره اشتراک می‌کنند.

نامزدان حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات سال آیندهٔ ریاست‌ جمهوری ایالات متحدهٔ امریکا روز چهارشنبه ۲۷ سپتمبر (پنجم میزان) در کتابخانهٔ رونالد ریگن، رییس جمهور فقید ایالات متحده، در ایالت کلیفورنیا برای دومین بار مناظره می‌کنند.

کتابخانهٔ رونالد ريگن، چهلمین رییس جمهور ایالات متحده، نمادی برای جمهوری‌خواهان محافظه کار است.

ریگن به عنوان یک رییس جمهور محبوب برای دو دوره در دهه ۱۹۸۰، ارزش‌های محافظه کارانه را حفظ کرد، برای مصارف و تشکیلات کم حکومتی، کاهش مالیات و پول بیشتر برای بخش دفاعى كشور تلاش کرد.

کریگ شرلی که برای مبارزات انتخاباتی ریگن و در قصر سفید در زمان ریاست جمهوری ریگن کار می کرد و شش کتاب درباره او نوشته است، می‌گوید: "ریگن جایگزین ابراهام لینکلن به عنوان محبوب ترین جمهوری خواه در تاریخ امريكا شده است."

آقای شرلی می‌گوید که نامزدان فعلی جمهوری خواه احتمالاً در این مناظره، خود را با ریگن مقایسه خواهند کرد.

کریس کریستی، والى پیشین نیو جرسی، ران دیسانتیس والى فلوریدا، تیم سکات سناتور کارولینای جنوبی، نیکی هیلی والى پیشین کارولینای جنوبی، ویویک راماسوامی، سرمایه‌گذار بیوتکنالوژی و مایک پنس، معاون ریاست جمهوری در زمان اداره دونالد ترمپ، در این مناظره شرکت می‌کنند.

راماسوامی در اولین مناظره که به تاریخ ۲۳ اگست در ایالت ویسکانسن برگزار شد، استدلال کرد که نگرانی از چین مسله مهمتر برای امریکا نسبت به حمله روسیه بالای اوکراین است.

هیلی که در حکومت دونالد ترمپ برای مدتی به صفت سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد کار می‌کرد، بی تجربگی این رقیب جوانش در سیاست خارجی را زیر سوال برد.

دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین امریکا و نامزد پیشتاز جمهوری خواهان، در این مناظره شرکت نخواهد کرد. او در مناظرهٔ ماه اگست نیز اشتراک نکرد.

هیلی در مناظرۀ قبلی نامزدان جمهوریخواه، ترمپ را منفورترین سیاستمدار امريكا خواند. کریستی و پنس خواستار رد صلاحیت ترمپ شدند. اما راماسوامی ترمپ را بهترین رییس جمهور قرن ۲۱ خواند.