لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ اتهام توطیه برای تغییر نتایج انتخابات سال ۲۰۲۰ در جورجیا را رد کرد  


دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحده، امروز ۳۱ اگست (نهم سنبله) در قضیهٔ توطیهٔ جنایی برای وارونه کردن نتیجهٔ انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ در ایالت جورجیا، اظهار بی‌گناهی کرد.

این کاندید پیشتاز حزب جمهوریخواه با ۱۳ فقرهٔ جرمی مواجه است.

قضیهٔ ایالت جورجیا بر مکالمهٔ تلیفونی جنوری ۲۰۲۱ متمرکز است که در آن به مقامات انتخاباتی این ایالت گفته بود که برای وی ۱۱۷۸۰ رای "پیدا" کنند، یک رای بیشتر از آنچه جو بایدن،‌ رقیب انتخابات وقت وی، کسب کرده و پیروز شده بود.

ترمپ ۷۷ ساله هفته گذشته در زندان فولتن شهر اتلانتا به اتهام توطیه و انجام اعمال غیرقانونی خود را به پولیس تسلیم کرد و سپس در کمتر از ۳۰ دقیقه به قید ضمانت آزاد شد.

وکلای ترمپ، برای ضمانت وی، ۲۰۰ هزار دالر اوراق بهادار پرداخت کردند.

ترمپ که با ۱۸ نفر دیگر در این ایالت جنوبی امریکا متهم است،‌ خواسته است که قضیهٔ او از آنان جدا شود، زیرا آنان خواستار محاکمهٔ سریع اند.

ترمپ نخستین رییس جمهور در تاریخ امریکا است که با اتهامات جنایی مواجه شده است.

روند محاکمهٔ وی، اگر سال آینده صورت گیرد، در ماه جنوری همزمان با فصل انتخابات میان‌حزبی ریاست جمهوری جمهوریخواهان برگزار می‌شود.

مارک میدوس، رییس دفتر پیشین ترمپ نیز که در قضیهٔ ایالت جورجیا متهم است، هفتهٔ گذشته خود را تسلیم پولیس کرد و پس از پراخت ۱۰۰ هزار اوراق بهادار به قید ضمانت آزاد شد.

ستاد انتخابات ترمپ گزارش داده است که پس از آنکه پولیس مانند سایر مجرمین معمولی پس از بازداشت، از دونالد ترمپ عکس گرفت، میلیون‌ها دالر کمک بلاعوض را دریافت کرده است.

گروه

XS
SM
MD
LG