انتقاد یک گروه حقوق بشر از اعدام یک شهروند عربستان به اتهام تروریزم 

یک گروه حقوق بشر عربستان مستقر در برلین تازه ترین اعدام یک فرد محکوم به داشتن روابط با یک گروه تروریستی را به انتقاد گرفته و گفته است که مقامات سعودی با اتهامات جعلی فرد مظنون را محکوم کرده بودند.

بر اساس گزارش رسانهٔ رسمی عربستان سعودی، عبدالمجید النمر ۵۹ ساله، پدر چهار فرزند و شیعه مذهب شهر قطیف، روز شنبه پس از آن که به پیوستن با تروریستان وابسته با القاعده متهم گردید، اعدام شد.

"سازمان اروپایی سعودی برای حقوق بشر" مقامات این کشور را به جعل‌کاری در خصوص این قضیه متهم کرد.

این سازمان گفته است که با وجود آنکه النمر شیعه بود، به پیوستن با سازمان یک گروه وابسته با شبکهٔ تروریستی القاعده متهم شد. این شبکه عضویت شیعه مذهبان را نمی‌پذیرد.

این سازمان حقوق بشر گفته است که اعدام النمر انتقامجویانه بود و هدف آن خاموش کردن مخالفان است.

سازمان اروپایی سعودی برای حقوق بشر گفته است که شواهد و مدارک تازه را فراهم می‌کند که عدم اعتماد در تمامی سطوح نظام عدلی عربستان را تایید می‌کند. این سازمان گفته است "این اعدام پیام واضحی را در مورد عدم تعهد عربستان به مکلفیت‌هایش و ادامهٔ کشتاری می‌فرستد که در مخالفت با قوانین بین المللی قرار دارد."

بر اساس گزارش فرانس‌پرس، عربستان سعودی در طول سال جاری تا اکنون ۱۴۰ نفر را اعدام کرده است و این در حالی است که این کشور در تمام سال گذشته ۱۷۰ نفر را اعدام کرده بود.